Förstorad njure
Har nu varit på akuten två ggr pga. smärtor i höger sida. Alldeles under revbenen. När det gör ont gör det så fruktansvärt ont! Blev nu sjukskriven två veckor i alla fall. Det som jag har kallas hydronephros tror jag och det är visst inte alldeles ovanligt då man är gravid. Njuren var lite lätt förstorad. Men att det kan göra så ont. Fick första gången några starka tabletter som min barnmorska tyckte verkade olämpliga att ta då jag idag hade en rutinkontroll. Hade heller inte tagit några eftersom det kändes lite läskigt att det står på dem att de är olämpliga vid graviditet (är i v 25).
Doktorn hade lite svårt att förstå det men som det blev nu så sa han att jag ska ta dom vid smärta och komma tillbaka om det inte förändras. är så orolig att det skulle bli svårigheter att få fortsätta vara sjukskriven om det inte slutar. Jag jobbar på kontor och tar emot besökare under dagarna. Som det är nu så kan jag inte sitta mer än några minuter utan att jag får akuta smärtor. Att jobba går inte... Nästan tre månader kvar av grav. Vilken mardröm om detta fortsätter. Att ta dom här starka pillren varje dag känns riktigt obehagligt, dessutom får man ej ta dem från v 32. Någon som har någon erfarenhet av det här?? Gick det över? Stoppade de in ett rör el blev det isåfall bättre av sig självt? Blev ni sjukskrivna en längre tid om det fortsatte?