• Nelly05

Har ni julstrumpa?

Jag är 31år men mamma kommer förmodligen fylla min strumpa även denna jul =). Jag i min tur har strumpa åt min 1 1/2 åring. Har ni strumpa och vad fylls den med? Vet inte riktigt vad min dotter skall få i den...inte något alltför stort.

• Svar på tråden Har ni julstrumpa?
  • Caliza

Vi har inte strumpa åt sonen..... än Flört

Jag är uppväxt med "stumpa" på sänggaveln på julaftonsmorron.... det var så man inte kunde somna på kvällen innan, man ville ju hålla sig vaken så man så "vem" det var som la det där paketet där i strumpan....
    Vi fick alltid något som man kunde underhålla sig med under julafton, i väntan på tomten o resten av paketen Flört men det var oftast bara ett paket i strumpan....

Så nästa jul ska ja införa traditionen med "julstrumpa" åt vår son. Tycker det e mysigtGlad
    Mitt tips till dig e väl nått som hon kan leka lite med......

God Jul /C

• abnocto

Vi har alltid haft strumpa och nu är barnen 13 o 14 år. Det är ju paketet i strumpan de kan öppna när de vaknar. Nu börjar julklapparna bli stora så i år blir det en lapp istället där jag förklarar att "julklappen inte får plats så titta på ett annat ställe". På det stället skriver jag något om att de borde begripa att "tomten kommer genom skorsten så gå till spisen istället". Där ska jag förklara att "ingen tomte vill bli smusig och har blivit modernare så fortsätt till ...".
    Då blir det lite pyssel att hitta sitt paket på morgonen och de får börja med att springa upp och ned i huset . Tror nog de kommer att uppskatta det. Plus att det är lättare att smyga ned ett papper i strumpan som inte syns än ett paket som ska hänga utanför. Det går ju oftast och lägger sig sist nuför tiden.

• Hope 1975

Så himla gulligt, vår son har fyllt våra strumpor med teckningar och sånt, lagt dem under granen och allt, på eget behåg.
    hel mysigt!!!

• OZgirl

Jag är oxå uppvuxen med strumpa och nu har min man... förlåt jag menar Tomten!... fortsatt den traditionen från mina föräldrar... förlåt jag menar Tomten!

Jag och syrran fick alltid en clementin, ett sånt därnt yttepyttelitet paket russin, nån liten chokladbit och en jultidning av Knasen eller Lilla Fridolf eller ja nåt sånt.Inget egentligt paket.

För mycket av det goda är bara bra!
  • Duckan74

Vi har aldrig haft strumpa, men makens familj har det.

• Mamman med två pojkar

Min fyraåring har en julstrumpa och där lägger jag en julklapp som han får öppna på julaftonsmorgonen.

• MissDecember

Haha, jag köper paket attt lägga i julstrumpan till min man. Det är tradition tycker jag!!

Svar på tråden Har ni julstrumpa?