• Bergtuvan

Tips på kräm mot extremt torra händer!

Jag har fått jättetorra händer! Brukar få det på vinter när det är kallt men nu är det lite annorlunda. Mest torr är jag inne i händerna på fingrarna och mellan och när jag kommer i kontakt med varmt vatten så svider det lite...

Så tips på ngn bra handkräm, har sovit med idominsalva och även Elisabeth Ardens eight hour kräm men det har inte hjälpt!
    Kan det vara ngn sorts av eksem? Fast det kliar ju inte...

• Svar på tråden Tips på kräm mot extremt torra händer!
  • Nallemajatjejen

canoderm kräm på apoteket! SUPERBRA!

• Nallemajatjejen

Fick den utskrivet (finns receptfritt också) mot klåda och torr hud nu i samband med min graviditet. En insmorning med den och händerna är som babyrumpor

• flixflax

Olivolja brukar med vara väldigt bra. ANtar att det är svårt att sova med olivolja och handskar men annars hade det nog vart kanon. Kolla på fackhandel för typ hantverkare där finns riktigt feta bra krämer.

• Bergtuvan

Canoderm...ska genast kolla upp den, kan ju alltid visa händerna för ngn på apoteket...

• Nallemajatjejen
    Bergtuvan skrev 2006-12-21 08:39:17 följande:
    Canoderm...ska genast kolla upp den, kan ju alltid visa händerna för ngn på apoteket...
    Ja, visa händerna de kan ha andra tips också. Men canoderm är gjor för just extremt torr hud och har 5% karbamid i som ska vara extra bra för torr hud.
  • Claudia gbg

undvik produkter med mineralolja - på sikt torkas huden ut ännu mer. Dessutom är det ju beroendeframkallande.
    Fråga på en bra hälsokost om detta så förklarar de mer. De har också grymt bra produkter!

• kutterduvan

Hej! Vill rekommendera produkter från dermanord, jag köper dem via nätet. De har en jättebra kräm för allt som är torrt som innehåller bl.a. sheasmör, som gör susen för torr hud. Dessutom innehåller deras produkter bara naturliga råvaror, inga mineraloljor o annat skräp...

• Bergtuvan

Har bara ett stenkast till apoteket härifrån så det får nog bli att jag går dit på min rast, det är egentligen bara fingrarna som är torra med en hård hinna över, lite små små sprickor..inget i handflatorna!

• Hallonmopeden

Apotekets Locobase Repair tycker jag är bra!!

• Rosagul

Jag fick Atrix handcreme och tycker den är suverän!
    Har provat många... Har alltid urtorra händer i samband med kyligare årstid. Atrix hjälpte DIREKT.

Svar på tråden Tips på kräm mot extremt torra händer!