• aftonstjärnan

Flyga med förkylt barn?????

Precis nu när vi ska resa bort till solen över jul så har lill killen(18 mån) gått och blivit tvär förkyld...Jag undrar om nån annan flugit med förkylda barn och hur det gick,om ni har några tips osv. Eller ska man ställa in?Känns ju så tråkigt då resan varit planerad i ett år och han mår bra i övrigt förutom denna dunder förkylning...Men vad jag har förstått så kan det bli en mardrömms flight med öron och sånt när det är så förkylda.
    Så snälla vi behöver råd och tips... God jul till er alla!

• Svar på tråden Flyga med förkylt barn?????
  • aftonstjärnan

Ingen som kan hjälpa

• Annacecilia

Näsdroppar och Alvedon! Ge ca 30 min innan start. Fyll på med mer näsdroppar inför landning.

• Alexa

Måste bara tillägga att när jag skulle flyga till Gbg-Sthlm en gång så var jag förkyld... Den resan var det värsta jag varit med om.. ALDRIG haft så ont i bihålorna i HELA mitt liv.. Jag satt och grät.. Var öm länge efteråt.. Å då hade jag ändå tagit nässpray..

Inte säkert att det blir så för eran lille men ha det i tanken..

*** Happy Holiday ***
  • menu

det kan bli ett helvete jaaa (har en gång flygit själv när jag var förkyld å det var de värsta flygningen jag varit med om, skulle inte uttsätta mitt barn för det)... dessutom får du inte på försäkringen för förlorade dagar mm då barnet redan var sjukt innan ni åkte,,,

när dottern blev sjuk på tenerioffa en gång då hon var ca 2 år, så gav läkarna oss inte lov att åka hem utan vi blev kvar där 5 dagar (fick bo på hotell å så å hade återkontroll innan hemresa)

• Linastrumpan

Jag skulle ta med barnet till läkare innan för att får tex rinexin utskrivet. Har flugit förkyld själv en gång och det resulterade i två spruckna trummhinnor vid landningen. Har aldrig haft så ont som då! Inget jag någonsin skulle utsätta min dotter för!!!!

• Lindizzz

Hej, vi reste med vår son 4 månader till Wien förra veckan när han var jätteförkyld. Var orolig eftersom det var första flygresan och han var sååå förkyld men det gick jättebra!!! Vi gav Nezeril innan vi gick ombord (och Alvedon på hemresan eftersom han hade LITE feber då....) och matade vid start och han fick inga besvär alls. Hade även tänkt att mata vid landning men eftersom han somnade med nappen precis innan landning skippade vi matningen och det fungerade utmärkt, så det behöver inte bli några bekymmer, men man vet ju aldrig innan.....Hoppas att ni kommer iväg och att det går bra!!!!

• lilla my2

Jag har också varit förkyld när jag rest och det är bland det värsta som jag varit med om i sjukväg

Svar på tråden Flyga med förkylt barn?????