Ungefär vad kostar en tatuering?
hej!
Tänkte ge min sambo en tatuering i julklapp och undrar hur mycket en sån kostar på ett ungefär?
hej!
Tänkte ge min sambo en tatuering i julklapp och undrar hur mycket en sån kostar på ett ungefär?
Jättesvårt, beror ju på storlek o så, men räkna högt o räkna minst 2000.
beror på hur stor den ska vara och hur många färgar man använer och på vilken studio man gör den, men från 800 kr och uppåt
jag har en som bara är svart och ca 20*8 cm och den betalade jag 1500 för
helt olika... min sambo har en som täcker överarmen och upp på axeln.. å så runt om hela armen iksom.. svårt att förklara men du fattar va....!? Den betalade vi 2500 för....
Min tatuerare tar 1000 kronor i timmen, så det beror som sagt på storleken
Jag tatuerade mig (7 halvstora stjärnor i midjan) och det gick på 3000 kr. Han sa att han tar i snitt 1000 kr/timmen. Jag bor i Sthlm och vet inte om det beror lite på vilken stad. Kanske är dyrare i storstäderna. Mycket har nog att göra med vem man går till också. Min tatuerara sa att han oftast sätter pris efter att han pratat med kunden om vad han ska göra. Sedan sätter han pris på svårighetsgrad, om man tar massa färger, tiden det tar osv. Så det är nog ganska olika.. Lycka till!
det beror som sagt alldelespå vad som ska göras... Mina har gått på 600 och 700 och då är sen största ca 5x4 cm... Killens senaste, ca 10x10 gick på 1500:-...
De flesta studios har vad jag forstar ett minimipris pa 400-500 eller sa, darefter ett timpris.
Sen beror det ju som sagt mycket pa hur stor och komplicerad den ar, om den ar helsvart, black & grey eller i farg. Med mera.
Beror ju helt på hur stor o så. Gjorde en förra veckan som tar upp hela underarmen, den gav jag 4500 för.