Gratis WiFi router?
Fick denna reklamen i mail boxen idag...
www.blifonero.nu/koep-traadloest-bredband-fon-router.html
Nån som vet mer om vad det kan innebära och vad man ska tro om det.
Fick denna reklamen i mail boxen idag...
www.blifonero.nu/koep-traadloest-bredband-fon-router.html
Nån som vet mer om vad det kan innebära och vad man ska tro om det.
Vad det innebär är att du delar med dig av ditt bredband och samtidigt får tillgång till alla andra som har FON-WiFi-routrar. Lite småkul idé.
Småkul ända tills man vill spela eller använda redig bandbredd och upptäcker att X antal tomtar snattar bandbredd av en och det laggar apa
cruZZe: Det finns en inställning i routern som gör att endast en viss % "delas ut" och resten tillhör dig om du sitter och surfar själv.
Sitter just nu i sverige .. äntligen dock utan min älskling som är i sin hemstad och jag i min just nu.
Sitter hos min kusin som just fick sin "gratis" router.
En liten liten dosa som jag dessutom måste säga ..
får ni den confa den så ni byter password även om det är WEP key låst osv .. det är rätt lätt att hacka om man så vill.
men .. denna fattar jag inte riktigt igentligen hur dom vill driva vidare gratis...
Den som vill ha wifi hemma i sin lägenhet / hus osv .. skaffa denna! Det är gratis och wifi router.. med MYCKET låg omkrets .. dvs .. de som sitter utanför om du placerar denna router mitt i lyan kan inte surfa.
Så det är lite lustigt att dom går ut med detta tycker jag .. men bara tacka och ta emot.
För er som kan och då bor i sverige .. skaffa denna om ni vill ha lite trådlöst i hemmet :)
Som jag ser så klarar den i alla fall av ... en 3:a (lägenhet med lite tjockare väggar) men kan knappt tänka mig att grannen klarar av att surfa på denna vilket är helt ok :)
Om det bara skiljer en vagg mellan grannen sa kan han helt klart surfa, beroende pa placering.