• Bubbelbi

Superhög puls efter måltid. Fler?

Har de senaste veckorna fått superhög puls efter måltider. Pulsen skenar, känner mig anfådd, yrslig och jättestressad. Har försökt att tänka på vad jag äter för att inte höja blodsockret för fort, men det hjälper inte.
    Någon fler med samma symtom?

Bubbelbi v.29

• Svar på tråden Superhög puls efter måltid. Fler?
  • Bubbelbi

Ingen? Kanske ska ta upp detta med min BM vid nästa besök.

• AmandaPitkänen

jo jag har det fast jag är bara i v.18. Hjärtat slår jättefort efter att jag har ätit. Vet inte alls vad det kan bero på tyvärr.

• barn05

Jag har väldigt lågt blodtryck och vet att mitt blodsocker är känsligt. Har känt samma sak med hög puls och yrsel efter att jag ätit. Därför försöker jag att äta oftare så jag inte hinner bli så tom i magen mellan måltiderna, det hjälper! Sist jag smällde i mig en påse lösgodis hade jag puls på 85 i viloläge en halvtimme!

• Ingen

Jag har också hjärtklappning och andningssvårigheter ibland. Mycket obehagligt... BM tror att det är stressrelaterat, och det kan det förstås vara. Vet inte hur man ska få det att sluta dock.

• nasselina

usch, samma här.
    Speciellt efter en kopp kaffe och macka på morgonen...
    tar jag strax efter två mandariner på det blir jag alldeles skakis!
    Säkert blodsockret!

• Esterella

Nejmen va bra!!!
    Lät ju dumt, eller hur, men jag känner likadant och har faktiskt trott att det har varit nån sjukdom jag har, är bara i v 6, men symptomen kom för nån vecka sen.
    Jag känner mej uppblåst, hjärtklappning och andfådd efter jag ätit.

• Anna55

Har lågt blodtryck och blodvärde så jag har väldigt hög puls hela tiden. 100-120. Hjärtat måste kompensera de låga värdena genom att slå snabbare. Man blir lätt trött vid ansträngning och efter måltider minst sagt!!

Svar på tråden Superhög puls efter måltid. Fler?