• Estrella

Begagnat babyskydd?

Jag måste förmodligen köpa ett babyskydd då vi åker mycket med mina föräldrars bil. Dock känner jag att 1500 spänn är mer än vad jag vill/kan lägga ut.

Någon vet om man kan köpa begagnade babyskydd och vad de kostar? Kan man lita på deras säkerhet? Hur länge kan ett babyskydd användas innan det är för litet?

• Svar på tråden Begagnat babyskydd?
  • Paulamaula

Blocket kan du alltid hitta sånt på!

• kobra

du kan fynda ett fräscht exemplar för ca 300, de första skydden kan man ha till de är ca halvåret men det beror ju mycket på hur snabbt de växer

• Flissi

Försök hitta begagnat av nån du känner så du vet lite mer hur det blivit "behandlat"!
    Babyskydd som krockat/blivit tappade hårt i marken är inte godkända.

• Estrella

Tack för tipsen! Blocket har jättemycket såg jag precis.. Det gäller ju bara att, som Flissi säger, de är okej och inte osäkra för bebisen.

• Tjollabolla

Skulle aldrig köpa babyskydd på blocket eller av någon jag inte känner. Du kan aldrig veta om de varit med om en krock eller inte!

• Heidi1

sen håller bara babyskyddet visst antal år

• kellyb

D finns billigare nya babyskydd man kan köpa..
    Jag har sett för en 700-800 :)
    Jag hade aldrig köpt ett begangad bilstol till mina barn....
    men det är jag det....

• Dino78
    Citrina skrev 2006-12-21 16:16:31 följande:
    sen håller bara babyskyddet visst antal år
    Hur länge då? Vet du det? För jag ska göra mig av med mitt gamla men vill ju inte sälja det om det är för gammalt!
    DIF i själ och hjärta
  • Estrella

kellyb: är det sant?? Jag har sett massor på Blocket som är från 2000... Då är de ju gamla med andra ord! Nej, nu blir jag riktigt skraj... Kanske ska man skaffa ett nytt, men lite mer ekonomiskt. Någon som vet var de brukar vara nya, men billigare?

• Tjollabolla

5 år är gränsen på babyskydd, det stämmer bra.

Jag beställde idag från www.babyland.se. De säljer ut Acta Gracos ena modell för 895 kr, normalpris är 1500 på babyland och på babyproffsen här i stan kostar den 1700. Ett riktigt kap!

• Suskiv

Du kan köpa ett nytt babyskydd från ellos för 399 kr eller var det 499.

• Kallemero79

Hyr!! Vi hyr från Babyproffsan för 300 totalt (9 månader). De hyr bara ut samma stol i två omgångar, sedan kasseras den. Mellan användningsperioderna gör de en rejäl koll enligt NTF.s regler samt tvättar tyget.

• Snusmumrik

SilvanBygg säljer samma babyskydd som Ellos för 399:- men vi tyckte att det såg så plastigt ut så vi hyr från babyproffsen istället. Valde Actas Autobaby2 med bas, kostade 400:- plus depositionsavgift 200:- då får man ha det 6 månader, vill man ha det längre betalar man 100:-/månaden. Vi hade tur, när vi skulöle hämta det hade de inga hemma så vi fick ett helt nytt, det känns ju bra, vet man att det inte är några skador på det...

Svar på tråden Begagnat babyskydd?