• Fortuna1

Kloklippning på kaniner Göteborg

Hej!

Är det någon som känner/känner till om det finns någon person i Göteborg som klipper klor på kaniner hemma? Alltså någon som åker hem till den som äger kaninen? Naturligtvis mot betalning!

Jag har två kaniner som skulle behöva få sina klor klippta, men jag får inte i dem i transportväskan... Så känner du till någon?

Tusen tack för svar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 16:32:42:
    Att klippa själv är inte något bra alternativ! Utan en van kaninägare som är bra på att klippa klor sökes!!!

• Svar på tråden Kloklippning på kaniner Göteborg
  • Diwa

klippa själv

är inte alls svårt egentligen

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • cicci85

jättelätt att klippa själv! kolla i nån kaninbok...

• I am who I am

VARFÖR är det inget bra alternativ att klippa själv?

Tycker man borde tänka på sådant innan man skaffar djur. Klorna ska klippas 1 gång i MÅNADEN på en kanin..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Caylinn83

TS
    Sätt dig med en skrivbordslampa eller liknande nära, lägg kaninen i en handduk lr tröja så den är lugn och ta en tass i taget. Pulpan ser du med ljuset på..bara att klippa lugnt & fint.

• Zaria

Ts: Här har du en bra beskrivning med bild hur du gör, man kommer snart in i det.

Annars kanske du kan be någon kunnig att visa hur du skall göra så du kan själv sedan, som sagt det är ett väldigt litet ingrepp ungefär som att klippa naglarna, inte är det svårt heller.

• Fortuna1

I am who I am: Alternativet är att gå till en veterinär eller en djuraffär... Så det borde vara ok att skaffa djur fast man inte klipper klorna själv, eller?

Tack för era tips, men jag har haft hund och klippt klorna på honom - så jag vet hur det är att klippa klor.

Så vad jag nu EFTERLYSER är en person som kan komma hem till oss och klippa klorna på våra kaniner. Vi bor i sydvästra Göteborg.

• hannis

Om du kan vänta till mellandagarna så kan jag göra det. Skicka ett mail till coantrim@hotmail.com så vi kan få kontakt med varandra. :) (Vill inte gärna lägga ut mitt mobilnummer här)

• annroll

Hej hej, jag kan oxå hjälpa dig om du vill... min mail är snoppan62@homail.com... så maila mig om du behöver hjälp.

har tre kaniner själv, varav en av dom är grymt svår att klippa, så ja vet hur det e.... hehe..

Svar på tråden Kloklippning på kaniner Göteborg