• Snova

Vår toa luktar alltid kiss!!!

Blir tokig snart! Vår toa (själva toastolen) luktar alltid kiss. Jag verkar störa mig mest på det, många menar att de inte känner det ens. Skit samma, jag hatar det, äckligt!

Har provat det mesta nu utom att köpa ny toalett (tänker jag ej göra för vi måste flytta rätt snart). Städar toan grymt ofta och har provat olika städmedel. Trode det var ringens fel (den var i trä, tänkte att den kanske drog åt sig) så jag bytte mot en helt ny. Har städat inne, uppe under kanten också.

Den är ok max ett dygn efter städning, säkert mindre...

Har aldrig varit med om ngt liknande men den har varit så ända sen vi flyttade in!!!

♥ Lovisa ♥
  • Svar på tråden Vår toa luktar alltid kiss!!!
  • maadicken

hur ser tätningen ut där toan sitter fast i golvet??
    kan vara där lukten kommer ifrån om det inte sluter tätt där och någon har kissat utanför.

¤~jag ska bli mamma efter 41 månader av längtan~¤
  • mary k

jag rengör alltid toan me klorin,,
    sne häller jag i lite,å låter d ligga nån timmes tid,så hinner intorkad smuts å kalk gå bort,,,

• Cilota

Kan det vara toaborsten du känner lukten ifrån? Lägg den i klorinvatten och samma med borsthållaren så borde det gå bort.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Snova

Ska prova att städa med Klorin. Ska även städa där nere där toan sitter fast i golvet.

Borsten är det inte iaf!

Ös på, mer tips, jag provar allt utom att slicka den ren! Cool

♥ Lovisa ♥
  • Cilota

Jag vill också ha tips för jag klorintvättar allt ofta och ändå stinker det efter ett par dagar.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • mary k

snova

va,,kan du inte slicka rent toan ??

• Cilota
    snova - hittade detta på katter.nu. Tänker då prova det här

Hur man får bort urinlukt
    Ett bra billigt tips på hur man får bort urinlukt om katten strilar.
    Man tar vanligt ättikssprit i skurvattnet eller i en hink och torkar med.
    Det skall vara rätt mycket ättikssprit.
    Brukar också diska toalådorna med det för det löser kalken som bildas allra helst om det finns fertila hanar
    Lukten försvinner, även möbler som har blivit nerkissade Torkas med ättiksvatten.
  • helenasthlm

Så luktade det på våran toa också tills vi fick renoverat. Usch så vidrigt.Jag skurade och städade varje dag *lovar* lukten gick aldrig bort.

Vi bor i hyresradhus och måna på gården säjer att det stinker piss på toan fast de skurar.....

• izadora

Jag har ett jättebra tips, men får man skriva märket och vilken affär man köper det i här utan att man gör reklam?

Svar på tråden Vår toa luktar alltid kiss!!!