• kvinna1986

homeopat, irisdiagnostik!

är det någon som har varit hos en homeopat? någon som gjort irisdiagnostik där? vet inte om jag ska tro på sånt här eller inte..vill gärna höra erfarenheter!!!!
    snälla ni bara säger att det inte funkar, bara är skit o så snälla skriv inte =)

• Svar på tråden homeopat, irisdiagnostik!
  • Rönne

Jag har varit hos en reflexolog. Hon ägnade sig åt zonterapi, samtalsterapi och läste också irisar.
    Hon sa att mina njurar "inte var så glada på mig". Saken var väl den att jag var översyrad och drack för lite vatten. Jag tror att de kan se om du har någon slags obalans i nån speciell kroppsdel. Jag fick kalcium och magnesium för att neutralisera syran.

Jag tror nog att det kan finnas sanning i det.
    Kolla denna länk: www.silvekliniken.com/irishistorik.htm

Ta en titt på ditt ansikte och kolla på denna länk www.phbalans.se/sid.asp

Jag är höggravid nu och har illröda kinder. Överansträngda lungor indikerar det och det känns som det stämmer *flås*

Man får dock skilja på rynkor och andra veck.

Tycker det är spännande om man kan se utanpå kroppen vad som är fel.

• papillon

Om det är så lätt att se utanpå kroppen vad som är fel varför använder inte läkare denna metod? Lika lätt som homeopater kan ge folk glada besked kan de oroa. Inget av de gör är vetenskapligt bevisat, tänk på det. (Om du vill ha ett råd som du inte bett om, gå inte dit!)

• lavendella

Vill bara förtydliga en sak. Homeopati och Irisdiagnostik är två helt olika saker. Irisdiagnostik har ingenting med homeopati att göra. Däremot är en del homeopater även utbildade till irisdiagnostiker. Ibland verkar det nämligen som om personer diskuterar homeopati och irisdiagnostik som om det vore samma sak. Det är det inte!

• R Franklin

"vet inte om jag ska tro på sånt här eller inte..vill gärna höra erfarenheter!!!!
    snälla ni bara säger att det inte funkar, bara är skit o så snälla skriv inte =)"

lite motsägelsefullt, du vetinte om du skall tro på det men vill inte ha nåra kritiska svar?

video.google.com/videoplay

50 Minuter in är en bra förklaring på vad homeopati verkligen är, sedan kan du fundera på om det är värt mödan.

• sanna n

ts skrev ju att hon vill höra av de som har ERFARENHET av det, inte av de som säger att det inte fukar o sånt fastän de själva aldrig prövet.

• daphniamagna

Min sambo var hos en homeopat och han tyckte det var skitbra! Hela hans familj var hos Kari K. om någon hört talas om han..?

• sanna n

daphniamagna: så alla blev hjälpta med sina problem..?

• non compos mentis

Min farbrors fru är homeopat och irisdiagnostiker. Hon har tittat både mig och min syster "djupt i ögonen". Jag var frisk, men min syster diagnostiserade hon med mask i njurarna och dubbla urinblåsor. 

Hon behandlar också sin hjärtsjuka man med homeopatika. Han dör nog snart skulle jag tro.
  • R Franklin

sanna n:

"ts skrev ju att hon vill höra av de som har ERFARENHET av det, inte av de som säger att det inte fukar o sånt fastän de själva aldrig prövet."

Inte sagt att det fungerar eller inte. Länkade bara till en förklaring som beskriver hur det är tänkt att fungera, tänkte det kunde vara intressant.

• eisa

Jag har varit hos en homeopat och gjort irisdiagnostik!

Hon såg rädsla för män, barnmorskeframtid och blyghet

• eisa
    eisa skrev 2007-01-21 20:33:57 följande:
    Jag har varit hos en homeopat och gjort irisdiagnostik!Hon såg rädsla för män, barnmorskeframtid och blyghet
    Hon såg att jag var sarkastisk också...
  • daphniamagna

sanna n - ja, min sambos bränskdor minskade med välldigt många procent, hans brors epelepsi fösvann m.m

• Sysssteryster

Vad mycket ironi det var här då...

Ja jag har varit hos en homeopat för några år sedan då jag hade mycket problem med både ständigt återkommande urinvägsbesvär och svampinfektioner i underlivet. Jag blev verligen hjälpt av henne, det var dyrt men verkligen värt det. Jag fick olika naturprodukter att äta som hon menade stabiliserade kroppen och tog bort grundproblemen till skillnad från vanliga läkemedel som oftast bara tar bort symptomen och problemet för stunden. Man kommer inte åt grundorsaken så att säga.

Jag gick iaf från besvär 1-2 gånger/kvartal till en gång per år.
    Nu har det gått några år och urinvägarna har börjat krångla igen. Har inte blivit hjälpt från vare sig vårdcentral eller urolog så jag ska söka upp en homeopat igen efter graviditet och amning. Naturläkemedel är ju inte testade på samma vis som traditionella läkemedel, vilket gör att man inte ska ta det när man är gravid eller ammar.

Ja det var min erfarenhet!

• sanna n

tack för alla svar =) vad sköbt att man kan bli hjälpt =) vill gärna höra fler!

• minitrollet

ja jag har gjort det.
    De sakerna hon sa stämde. Jag gick faktiskt mest dit för att
    testa henne!
    Vad hon sa tycker jag är för privat för att skriva här.

Svar på tråden homeopat, irisdiagnostik!