• Anonym (Svullo)

Konstant svullen mage och ofta magont..

Min mage är så svullen så jag ser gravid ut, tittade mig i spegeln idag och fick världens chock!
    Nej, mensen är inte på väg, den hade jag andra december, ägglossning har jag också haft.
    Men magen är fortfarande så svullen, och nu och då får jag sånt magknip, så ont så jag viker mig dubbel.
    Är inte förstoppad.
    Däremot dålig i magen till och från.

Vad kan detta bero på? Någon som känner igen symptomen?
    Hypokondriker som man är så inbillar jag mig att jag har cancer eller något annat farligt.

• Svar på tråden Konstant svullen mage och ofta magont..
  • Löööv

Magkatarr? Det är en stressig tid nu.

• Anonym

Du är som mig, allt farligt är cancer

Men det skulle jag inte tro i ditt fall

Det låter som du har colon irretable eller IBS som det också kallas! Jag fick den diagnosen för snart 5 år sedan tror jag!

Ser ut som jag är väldans gravid ibland och det bubblar och det gör ont. ömsom lös, ömsom hård i magen och ständiga blödnande hemorojder!!

sen har jag magkatarr på det så jag har ständig halsbränna med!

gå till din läkare, medicin mot magkatarr finns men tyvärr inte mot IBS men det kan lindras med annorlunda matvanor!

lycka till

• Anonym

inte farligt är cancer ska det stå utan allt som gör ont är cancer ska det stå!

Sen om sanningen ska fram så är allt annat cancer med

• Anonym (Svullo)

Nja, kanske det.
    Allt började när jag blev sjuk och fick penicillin, så då trodde jag så klart att penicillinet var boven, då det kan göra så att man blir lös i magen, men det har fortsatt.
    Kanske det kan vara magkatarr då, men i och för sig har jag mest bara varit hemma de sista veckorna pga att hela familjen varit sjuk upprepade gånger, inte stressat alls...Fundersam

• Anonym

Pencelinet kanske har slagit ut din normala tarmflora och därför beter sig konstigt!
    Det kommer man ju ihåg sen man var liten och doktorn alltid sa att man skulle äta fil då man åt pencelin för att de snälla bakterierna i magen inte skulle dör av pencelinet!

• Anonym (Svullo)
    Anonym skrev 2006-12-21 21:57:31 följande:
    Du är som mig, allt farligt är cancer Men det skulle jag inte tro i ditt fall Det låter som du har colon irretable eller IBS som det också kallas! Jag fick den diagnosen för snart 5 år sedan tror jag!Ser ut som jag är väldans gravid ibland och det bubblar och det gör ont. ömsom lös, ömsom hård i magen och ständiga blödnande hemorojder!!sen har jag magkatarr på det så jag har ständig halsbränna med!gå till din läkare, medicin mot magkatarr finns men tyvärr inte mot IBS men det kan lindras med annorlunda matvanor!lycka till
    Cancer är alltid min första tanke

Oj, det lät inte skoj, jag har en hemorrojd också, men den kom i samband med graviditeten, men Oooh så ont den gör, kan ju knappt torka mig

Hur ska man äta som då, om man lider av IBS? Är det något speciellt man ska undvika?
  • Anonym (Svullo)
    Anonym skrev 2006-12-21 22:05:01 följande:
    Pencelinet kanske har slagit ut din normala tarmflora och därför beter sig konstigt! Det kommer man ju ihåg sen man var liten och doktorn alltid sa att man skulle äta fil då man åt pencelin för att de snälla bakterierna i magen inte skulle dör av pencelinet!
    Jag svalde tabletterna med fil och drack några klunkar efter varje tablett (tog tre om dagen).
  • Anonym

De flesta av mina hemorojder dör också upp vid graviditeten men några har funnits där till och från länge och jag antar att det har kopplingar till IBS och magkatarren!

Man ska äta saker som är snälla för magen! Inte så mkt kaffe, alkohol, fett och socker! Du vet alld det där roliga och goda går bort
    Sen så är det lite olika på vad magen reagerar på! Som alla varnar för kaffe men det har aldrig varit ett problem för mig, sen så är väl alla magar känsliga för olika saker! Du får prova dig fram!

Visst är det sjukt att man alltid tänker på cancer fort det är nåt, men bara när det gäller mig, när det gäller andra är jag väldigt rationell! tror det värsta började när jag fick barn!

• Anonym

är ju inte säkert att filen hjälpte!
    jag tycker att du ska besöka vc och tala om att det började vid en pencelinkur och få se vad de säger! mest för att lugna dig själv! hur länge har dte varit såhär? hur gammal är du?

Svar på tråden Konstant svullen mage och ofta magont..