• Anonym (TS)

Det kliar/ilar innuti fingrarna. reumatism?

I några veckor nu har det kliat/ilat innuti fingrarna, typ i benen. Är det någon som känner igen sig? kan det vara reumatism? Känns larvigt att ringa till doktorn för en sån grej men jag börjar bli orolig så jag frågar här först...

• Svar på tråden Det kliar/ilar innuti fingrarna. reumatism?
  • sweety88

Jag kan inte ge dej något svar har en syster med detta men ALDRIG hört något om att dt ska klia. Hoppas du får ett bättre svar

• Anonym (TS)

Det var skönt att höra. Tack för sitt svar!

• sweety88

Ingen orsak =) Men du kanske borde ringa om inte annat anonymt o kolla vad dom säger? bättre o vara FÖR säker än bara säker.

• lellitA

Nja klia gör det inte för att man har reumatism Är Reumatiker och har aldrig varit med om att det kliar. Det smärtar däremot mer eller mindre ibland är det molande värk och ibland känns det som om någon sliter och drar sönder leden på en och ibland upplever jag det som om jag skulle ha sockerdrika i leden om du kan föreställa dig hur det skulle kännas.

Tror inte du behöver oroa dig men jag hade endå kollat upp mig om jag var du så jag tycker defenetivt du ska söka upp en läkare om det här fortsätter

• Fröken N

Är oxå reumatiker sedan jag var 1 år och har aldrig haft kli...däremot kan det domna i lederna. Är du orolig tycker jag du ska kontakta vårdcentralen tro mig de har hört "värre" frågor.
    Har du värk eller svullnad?

• Anonym (TS)

Tack för svaren! jag har inte ont eller någon svullnad. Jag tänkte om det här kanske kunde vara de absolut första symtomen; innan man blir svullen och får ont men så kanske det inte är. Jag kanske ska kontakta läkare ändå. Det kan ju vara nåt annat allvarligt också...

Svar på tråden Det kliar/ilar innuti fingrarna. reumatism?