• thefrog

britax freeway

var o köpte en britax freeway i dag till dottern. vi har en v40 och vi skulle vilja ha henne bak men den verkade ta så stor plats, hade en britax two way plus innan och hade henne fram och vi fick flytta bak framstolen så att freewayen skulle få plats. hur blir det då bak, jag som är 177 lång ung får inte plats fram om hon sitter bakom.
    så, hur har ni gjort ni som har den stolen? får ni plats med den bak?

• Svar på tråden britax freeway
  • Moonis

Vi hade oxå det problemet att den som satt framför satt väldigt obekvämt. Men vi satte den i mitten istället viket blev mycket bättre

• thefrog

ok. vi får testa oss fram lite. har ju bara testat att ha denna nya stol fram än så länge och visst, jag får plats men vore skönt o ha henne bak.
    tack i alla fall! trevlig jul!

• Månsi

åå det går inte å ha freeway bak i v40 då kan man inte sitta därfram ..
    vi sålde våran v40 å köpde ny bil så nu kan tösen sitta bak i sin freeway

• thefrog

vad synd. då får vi ha henne fram då. skule vilja uppfinna en bra stol som får plats i små bilar i baksätet och långa kan sitta fram :)

• Suskiv

Fast vi har inga problem med Freewayen bak i en pytteliten Mazda. Och då har vi en two-way framför.

• thefrog

Suskiv: ja, men jag tyckte two wayen tog mindre plats fram än vad freewayen gjorde och då antar jag att den tar större plats bak med och då blir det inte allt för bekvämt att sitta framför pga jag är ganska lång. men vi ska testa lite i morgon tror jag så får vi se om vi kommer fram till något bra. om inte annat får hon sitta fram som nu.

• Suskiv

jag tycker Two-wayen tar mer plats än vad freewayen gör.

• cirkuspuman

Vi har två stycken freeway i vår V40 en som sitter bak och en fram och de går bra att sitta i framsätet även fast den bakre stolen är monterad (och då är min sambo 1,94 lång och får plats) Kan det vara olika på fas1 och fas2 ?

(¯`°?.¸ ღ Nova 04 ♥ ♥ ♥ Noel 06 ღ ¸.?°´¯)
  • thefrog

cirkuspuman: jag vet inte, jag har inte hunnit testa bak än men får nog göra det i dagarna här nu.

Svar på tråden britax freeway