• Anonym (känslig)

Vill förlova mig men han vill inte!!

Hej..
    Vill bara prata av mig. Jo jag och min kille har varit ett par nu i 3 år och har en liten flicka tillsammans. Det har hänt mycke omkring oss med folk som gjort allt i sina makter till att se till att det skulle ta slut mellan oss. det slutade med att vi separerade ett litet tag. vi skulle bo ifrån varann för att kunna hitta tillbaka till varann. Det slutade med att han sov och var hos oss varje dag och jag tror att han knappt sob mer än 10 dagar i sin lägenhet på 2 månader. Ganska onödigt med den lägenheten och vi förstod att vi kunde inte leva utan varann så han sa upp kontraktet och flyttade hem igen. Allt är helt underbart och visst han bodde knappt inte där men det räckte.. Har en sån stark känsla att jag vill förlova mig. Men han tror inte på sånt säger han.. Jag tycker att efter allt som vi gått igenom så bevisar det en hel del om vår kärlek till varann. Vill liksom inte heller tvinga honom men jag VILL.. Håller på att bli helt knäckt av det och går och inbillar mig en massa som tex att han inte vill visa att han har tjej att han vill leva "singelliv" när han är ute... jag vet att det låter knäppt men hur ska jag kunna få honom att ändra sig?? Förlovning är väl inte så farligt det hade ju varit värre om jag dragit han till alltaret eller hur?? Några bra förslag?? snälla..

• Svar på tråden Vill förlova mig men han vill inte!!
  • Anonym (nope)

Förlovning är väl inte så farligt det hade ju varit värre om jag dragit han till alltaret eller hur??

Jag ser det inte så, för om man förlovar sig så är det ju meningen man ska gifta sig. Jag är inte så principfast så det msåte bli av, förlovning är med ett sätt visa man hör ihop men känslorna ska vara dom samma, lika starka som om man skulle gifta sig så han får nog panik. det innnebär ju inte att han inte tycker om dig men att vara redo för det, jag tycker tvärtom han verkar vara väldigt klok och mogen.

• Anonym (samma här)

har samma problem vill förlova mig med min sambo som jag två barn med men han säger att det är för dyrt ! bara det att han var förlovad med en tjej han var tillsammans med innan!
    vill också gifta mig vill inte leva hela livet ogift men det vill han ju inte heller vet inte vad jag ska ta mig till
    ville bara att du ska veta att du är inte ensam

• Anonym (känslig)

självklart vill jag gifta mig med honom men jag vill förlova mig först. HAn är mannen jag vill leva med. Vill bara att han ska vilja samma.. Men vad menar han med att han inte tror på sånt?? Kärlek är väl inget man tvivlar på om man älskar någon. Visst kan jag förstå att han kan få panik men varför inte säga som det är då..

• Anonym (känslig)

"samma här"..
    Visst är det jobbigt?? Vet inte vad jag ska göra och det dumma är att man inbillar sig en massa

• Anonym (samma här)

ja man känner sig rätt oälskad jag menar Älskar man verkligen någon och vill leva med den personen så är det väl rätt naturligt att vilja visa hela världen att man hör ihop ?

• Anonym (känslig)

jo jag håller med dig. Tycker att är man redo för att skaffa barn som är 1000ggr större så är man väl redo för det andra också..Vill fråga honom igen men vågar inte vill inte få ett NEJ..

• Anonym (samma här)

ja vi har två barn men förlova sig vill han inte

om du vill prata mer privat så har jag msn

• Anonym (hm...)

Jag har aldrig riktigt velat förlova mig och gifta mig. Men jag älskar min sambo över allt annat och nu har han friat och jag har sagt ja, så värre än så är det ju inte, men jag hade lika gärna kunnat fortsätta som nu :). Men jag har aldrig gillat tanken på att ha en ring på fingret för att markera något. Inte heller tycker jag det är särskilt snyggt med ring på killar... Tycker istället det är coolare med par som vet var dom har varandra och är säkra på varandra utan att behöva markera något utåt.

Hur som helst, om det går att släppa tanken ett tag tror jag det är bra. Ju mer du vill desto mer motsträvig blir han, skulle jag tro. Vem vill tvingas in i ett livslångt åtangande innan det känns rätt? Och ni verkar ju onekligen väldigt säkra på varandra. Tror INTE det handlar om att han vill springa runt och "mörka" att han har tjej och leva singelliv när du inte är med. Och skulle han vilja det så kan han ju bara ta av sig ringen när han är ute... Tycker dock det låter som att han haft alla chanser att leva det där singellivet men valt dig.

• Sannive

Han kan ha massor utav orsaker till att han inte vill förlova sig, men framför allt så kanske han vill fria själv den dagen han känner att han är redo?
    Jag har mycket svårt att tro att han inte vill förlova sig för att kunna leva singelliv på barerna om nätterna då han inte har en ring... Att ta av sig en ring och spela singel, är det tyvärr massor som har gjort så det är ju inte en garanti.
    Var glad att han tar sig tiden, det gör ju att när han själv verkligen är mogen, så kommer det verkligen att vara något som han vill. Varför tvinga någon, och sedan leva med vetskapen att det inte var frivilligt?
    Nej, försök att koppla av tankarna lite på förlovning och äktenskap, lev och var lyckliga.

• Anonym (känslig)

tack för svaren sannive ska försöka med det. jo jag har msn (samma här) så skriv din så svarar jag dig. kramar

Svar på tråden Vill förlova mig men han vill inte!!