• kansas

Varför nyser man så mycket?

Jag kanske är ensam om det men jag har för mig att det kommit upp förut. Jag nyser flera gånger om dagen och har gjort det sedan ca v 8-9 (är i v 16 nu). Jag är inte förkyld, emellanåt lite täppt i näsan kanske, men jag slutar inte nysa. Nån mer som känner samma sak?

• Svar på tråden Varför nyser man så mycket?
  • Mamba

oj det hade jag glömt bort helt och hållet..
    vet faktiskt itne varför men jag nös nog från första dagen till vecka 23 nånting..
    sen har jag inte nyst sen dess (jo det har jag väl, men inte så mycket)
    Då nös jag kanske 15 gånger om dagen.....

• SriLakshmi

Min BM sa att man får mycket mer slämm under graviditen, så det kan ju bli lite mer nysningar och snuvor etc. Jag spottar o snyter mig hela tiden ibland.

• Jollsan

Jag nyser oxå flera gånger om dagen...det började i början av graviditeten, avtog i mitten, men nu har det satt igång igen!! Undrar oxå vad det beror på?!

• lurksmulan

Jag nös också som en galning i början! Kunde lätt nysa 10 gånger/dag!
    Men jag var aldrig täppt eller förkyld, jag bara nös.
    Kommer inte ihåg när det försvann, men det var nog runt v. 17 kanske.

Det måste helt klart vara relaterat till graviditeten!

• Lotusblomman

Jaha.. Då förstår jag avrför jag nyser hela tiden.. trodde jag började bli allergisk.. men förstod inte mot vad!! Hade inte ens kopplat samman de sakerna!!

• Tumbling down

jaha så det är fler som håller på nyser hela tiden.. trodde att det bara var jag.. =)

• drömvärld

Jag nyser en hel del jag med, några gånger om dagen. Är i v. 15 nu (14+4) och det har nog hållit på i ett par veckor... Tänkte aldrig på att det kunde ha med graviditeten att göra...

Lycka till allesammans!

• MammaU

Här är en till nysare, jag trodde oxå att jag höll på att bli allergisk, var livrädd att det var mot våra två vovvar så jag har inte ens sagt något till min sambo om det...! Men det kanske är så att det liksom hör till grav?! Vilken tur att du skrev om detta Kansas

• Tina2

Jag nyser också och det måste ha börjat i stort sett samma dag som embryot fäste. Är i vecka 6 nu.
    Skönt att höra att det verkar vara vanligt och normalt.

• RoLaren

Känner igen mig... det avtog också för mig mitt u grav.

• Lyllo

Första gången jag hör att anda också nyser! Trodde jag var ensam om detta underliga fenomen, jag nyser hur många gånger som helst om dagen, men är inte förkyld.

• substance

har också nyst skitmycket!

• nero

Vad lustigt! har precis testat positivt och har de senaste dagarna nyst som sjutton trodde jag var på väg att bli sjuk men nu förstår jag... =)

• jagälskarallaminabarn

Här är en till som nyser utav bara 17 och har så gjort sedan jag testade positivt. Trodde det var jag som har blivit extremt överkänslig mot damm el dyl men då har det fått sin förklaring. Tack Kansas för att du tog upp detta!

• Tottelina

Jag nyser också! Men det är helt andra nysningar än vanliga förkylningsnysningar, känner ni så också? Dom kommer så fort, och inte smygande som vanliga tycker jag. Och ibland gör det ju så ont i ligamenten så man kan krevera när man nyser!

• snutti

Jag nyser ofta, men det beror nog på min graviditetstäppa.
    Men jag är i vecka 30...

• Leeloo

Jag nös oxå som en galning förut men det har blivit bättre. Håller med Tottelina, dom kom så fort helt utan förvarning ibland. Ingen som vet vad detta kan bero på? Kanske hormoner, som vanligt!

• orlando

Ahhh, TACK Kansas för att jag har fått förklaring på mina nysningar!!!!
    Tyckte väl att jag aldrig hade varit så allergisk mot flyttdamm tidigare : )!

• Holmen

jag nyser ganska ofta, men oftast i samband med att jag skall äta....skumt...men nysningar känns ju i hela kroppen....

v. 37

• StepByStep

Jag nyser jag med! Speciellt var morgon när jag nyss vaknat! *s* Jag är i v.23 och har gjort det dom senaste 5-6 veckorna.

Svar på tråden Varför nyser man så mycket?