• Anonym

någon som vet om personerna som jag sökt på ratsit kan se att jag sökt vad de tjänar??

var inne på ratsit blev medlem och kollade upp flera personer, och vad de tjänar. kan de se att jag gjort det? eftersom att jag gjort det inloggad och har angett nam och så på medlemssidan? någon som vetr hur det fungerar?

• Svar på tråden någon som vet om personerna som jag sökt på ratsit kan se att jag sökt vad de tjänar??
  • MsBabyLove

Nej det kan de inte, det står på ratsit också de lämnar inte ut sådana uppgifter

• Anonym

tack så mycket!är du säker?

• BitchigaBea

Nej det tror jag inte. Jag har sökt massor men bryr mig ioför sig inte om de ser det..

*~* Älskar sonen mest av allt *~* Är i vecka 27 i väntan på vår flicka *~*
  • MsBabyLove

Jag är hundra procent säker...

Taget från ratsits faq:

Blir personen jag begär en kreditupplysning på informerad om detta?
    Nej, inte som det juridiska läget ser ut för tillfället. Se mera information under "Är Ratsit ett kreditupplysningsföretag".

Lämnar ni ut uppgifter i efterhand på vilka personer jag har tittat på?
    Nej, det gör vi inte.

Dont worry be happy

• Anonym (God jul)

Måste man inte ha fullständigt personnr för att kolla upp?

• MsBabyLove

Nej tror det räckte med att bara kolla upp ett namn, dvs skriva in och så dök en lista upp med träffar och man fick leta reda på rätt.

Kollade en tjej som skulle hyra en kompis lägenhet förut

• Anonym

Ratsit verkar inte vara så uppdaterad. Sökte på mig själv och fick flera år gamla uppgifter.

• Fidelis ad urnam

SOm jag har förstått det så fungerar det som så att om Ratsit skulle tvingas stänga pga lagar eller konkurs kommer alla som blivit kollade få reda på vilka som kollat dem.

• Anonym

Fidelis ad urnam: Hur vet du det?

• Fidelis ad urnam

Det stog i någon av finanstidningarna min sambo har här hemma.
    Han pratade om det då, i svängarna då Ratsit var hyfsat nytt.

• Anonym (va?)

ok, så ni menar att vem som helst kan logga in på Ratsit och göra en kreditupplysning på mig... utan att jag någon sin får reda på det???? Jag har betalningsanmärkningar som ingen vet om... förutom min man och min familj... jag vill inte att folk ska veta det!!!

• gullegumman

Jag tror att man i nuläget bara får uppgifter på taxerad inkomst (den som redovisats i din deklaration föregående år)och inte betalningsanmärkningar. Den tjänsten kanske kommer att tillhandahållas senare.

• pilla21

Det står betalningsanmärkning också.Det står antingen ja eller nej..

• Anonym

Om det står 0 kr i förvärvsinkomst...vad innebär det? Att de inte jobbat förra året? Åtminstonde inte vitt? Eller att de fått någon slags ersättning, typ a-kassa eller liknande? På mig står det en uppgift och jag har varit arbetslös och mammaledig i flera år nu...

• Anonym

Jo, det står om man har "anmärkning" eller inte...

Svar på tråden någon som vet om personerna som jag sökt på ratsit kan se att jag sökt vad de tjänar??