• Uhngoliant

Teutonia

Ni som har sånna barnvagnar, är niu nöjda med dom??? Jag ska ev. kolla på en Teutonia delta country -01 och funderar på om det kanske är en lite gammal vagn... (jag har ju aldrig köpt en vagn förut)
    Är det nån som haft/har en sådan som kan berätta hur dom är?
    Vore välldigt tacksamt!!!

• Svar på tråden Teutonia
  • Uhngoliant

Åsså kom jag på en sak tilljag vill veta!!! Hur hög är vagnen?? Alltså hur högt över marken ligger barnet???

• IHateYourFace

Jag har en Teutonia Rocky 02a.
    Den är absolut inte sliten för att den är några år gammal nu & rullar fortf bra.
    De jag saknar är de lite nyare funktionerna som svängbara hjul & styre...

& den är LÅG. Mkt längre än t ex Emmaljunga.

• Uhngoliant

Aha okej.. Jag är ute efter en lite högre barnvagn till ett lågt pris=) och så hittade jag denna.. får hoppas att den är högre än den modellen du har=)

• Uhngoliant

Åh det låter lovande! Jag har ingen bild nu.. Letar hysteriskt.. Men det är svårt att hitta nån..

• hallon2

Jag har en gammal Teutonia, som jag var väldigt nöjd med - främst för att den var lite högre än alla andra vagnar som fanns då (köpte begagnad -03). Med luftdäck och extra mjuk fjädring! Har ingen bil så det blev mycket traskande och det funkade perfekt för oss, och det fanns gott om plats i korgen under vagnen.
    Men min lite större vagn gick inte in i bagageluckorna på de nyare bilarna (typ Volvo) utan att man tog bort däcken, fällde ner styret, och lyfte bort insatsen - Ingen svår procedur... men har man bil så blir det bökigt!!!

• Maria Seg

Primusen är högst, deltan är lika hög eller något lägre och rockyn och mistral är låga för de är sittvagnar i grunden. Har 2s st  2001 or och vill absolut inte ha de från 06 och framåt för ju nyare dessto stummare i fjädringen och plastigare överlag. Se gärna i mitt galleri för bilder...

Jag är KÄR i min primus som första vagn! 2 barn kunde sitta i den bakom varann om lillebror satt mellan benen på den store! ( då var de 9 mån och 3 ½ år )

• Uhngoliant

Oh tack för svaren! Snacka om att det är svårt med vagnar!!! Jag får värsta ångerten så fort jag tänker på det=)
    Men idag har jag varit i butik och provkört och bestämt mig vilken typ av vagn jag vill ha så det bli nog en Brio nånting... =)

Svar på tråden Teutonia