• Anonym (pyret)

se könssjukdomar i urinodling?

någon som har koll på om man kan se tex. klamydia i en standard urinodling?Kollar dom sådant när dom letar efter bakterier allmänt?

• Svar på tråden se könssjukdomar i urinodling?
  • Anonym

hos killar kan de hitta det i en vanlig urinodling efter som de bara har ett rör, men hos oss tjejer måste de ta prov från slidan.... e ju där klamydian sitter o inte i urinröret.... taskit kan tyckas....

• Diwa

håller inte med, har haft envisa  UVI nu i höst (två penicillin kurer hittills och ännu inte bra )

så sist tog de även klamydia odling (på urinen) så visst går det att ta odling för klamydia även på urin

jag hade dock inget sånt...(ska min hubbie vara glad för annars hade han fått en brödkavel i julklapp modell hård )

men om de kollar efter sådant som standard vet jag inte...men det går att göra på urin alltså

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • Göteborg

När jag hade klamydia upptäcktes det via urinodling. Läkaren trodde först att jag hade UVI, och tog ett urinprov. Precis innan jag skulle gå frågade han om jag haft samlag med nån ny partner, vilket jag hade.

Efter nån vecka fick jag ett mindre roligt brev hem med klamydia-besked Fundersam

• Anonym (pyret)

Diwa moderator. Vilken tur för mannen ja. hehe. sa du till att du ville ha det testat eller gjorde dom det bara?

• Diwa

jag fick aldrig träffa läkarn...hon sa till mig att komma in för provtagning och sa vilka prover hon tänkte göra

hon tog blodprov för att utesluta njurpåverkan?
    och urinprov för UVI och ett separat urinprov för klamydia eller nåt?

suck har feber idag så jag antar att vi inte fick bukt med min UVI denna gång heller...

• Diwa

glömde...tror de ska göra klamydia test per rutin när de misstänker UVI eftersom symptomen tydligen är snarlika eller nåt

• Anonym (pyret)

oh din stackare. låter jobbigt. tack för att du orkade svara ändå.köp lactiplus på hälsokost.det ska tydligen vara bra för uvi har jag hört.GOD JUL!

Svar på tråden se könssjukdomar i urinodling?