• Chilli

Följa avtal!?

Vi har ett avtal från familjerätten.
    Vad händer om man inte följer avtalet?
    Vad ska man göra om barnen inte blir lämnade enligt avtal?

Nu med två underbara söner
  • Svar på tråden Följa avtal!?
  • Blubban

Ta kontakt med socialkontoret.

• Chilli

Men när dom har stängt? Ska man då vänta till första dagen dom har öppet igen?

Nu med två underbara söner
  • Teskedsmamman

Japp, ring direkt nästa vardag!

Om det upprepar sig tillräckligt många gånger så kommer man till slut fram  till att om barnet inte blir hämtat/lämnat som det ska så kan polisen hämta barnet, och så får den brytande föräldern betala böter.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.10) BF - 070724
  • Norea

Man kontaktar länsrätten och ansöker om verkställighet av umgänge. Det gjorde min man, och länsrätten tillsätter en kontaktperson som ska försöka medla, och i sista hand, riskerar den som inte lämnar ut barnen enligt avtal, få böter för varje tillfälle inte barnen lämnas ut.

• sol1

om lämning inte sker alls och socialkontoret är stängt finns ju socialchoren eller hur det nu stavas de ställer lite frågor om hur det har varit och hur det är mm i slutet av samtalet frågar dem oftast om du vill ha hjälp att hämta barnet då åker en man/kvinna från socialkontoret tillsammans med mellan 2-4 polismän för att hämta barnet och lämnar över det till den förälder som ska ha barnet. och finns då ett avtal från tingsrätt eller familjerätt så går allt mycket snabbare och smidigare. dem raporterar sedan vidare nästkommande vardag om vad som hänt. jag har själv fått utnjyttja det ett antal gånger för mina stora barns biologiska papppa har vägrat lämna barnen till mig på utsatt dag och tid.

Svar på tråden Följa avtal!?