• Snufserufs

Storlek 42 på Lindex byxor - vad väger man då?

Hej!
    Detta verkar väl helsjukt för en del men jag vägrar ställa mig på vågen förrän jag känner att jag i alla fall har gått ner några kilon!
    Köpte Lindex stretch-jeans i storlek 42 och dom sitter lite löst runt benen.
    Fick för mig att jag kanske gått ner lite men spegeln visar obarmhärtigt att magen, låren och rumpan är runda och goa!
    Vet av tidigare erfarenhet att väger jag mig och vågen visar mer än jag tror så tröstäter jag istället och blir ledsen.
    Märkligt då det ju borde vara en anledning till att verkligen göra en ansträngning.
    Ska gå med i Viktklubben den 1 januari (jag och många med mig säkert!) och blor väl tvungen att väga mig då.
    Men vad tror ni på ett ungefär att jag ligger på om jag har storlek 42 i byxstorlek av Lindex byxor?
    Kram!

• Svar på tråden Storlek 42 på Lindex byxor - vad väger man då?
  • Microlys

75 kilo kanske? Jag har storlek 42 och väger 75 kilo i alla fall... Men om de sitter löst runt dina ben väger du nog lite mindre... fast sedan beror nog vikten på hur man är byggd i övrigt, om man är lång eller kort osv... Du är säkert fin som du är!

• vackrastarflow

jag väger 68 och har 42 ibland (oftast kanske jag ska säga), är dock lång

• Neline

ooo... jag kan ha (när jag inte är gravid) 42 men väger betydligt mer än så..
    Beror nog på hur man är byggd!!

• Snufserufs

Hej!
    Jag är 175 cm.
    Vägde 74 kilo i april och i juli hade jag gått upp till 80 kilo!
    Kan det vara chipsen och colan :0)

• Nyfiken gul

jag väger 85 kg o har storlek 42 i jeans..

Tyvärr säger inte storleken så mycket om vikten ..... det handlar snarare om hur man är byggd i kroppen....

jag har haft storlek 42 i flera år - o i gymnasiet vägde jag 62 kg o hade ÄNDÅ storlek 42...

o nu väger jag +20 kg  o kan ändå ha samma storlek....

• Paincake

68 pannor och har 42 runt aset. (fast jag inbillar mig som oftast att jag är en 40:a. Men det är jag inte.)

• Snufserufs

Fint - då väger jag alltså mellan 68 kilo och 85 kilo :0)

• Eliin

jag väger 69 icke gravid och har storlek 38 i byxor.

• CanelaCaliente
    75-80 kg skulle jag tippa.
  • CanelaCaliente
    Jag väger 66 kg och det varierar vad jag har för storlek från affär till affär.
  • CanelaCaliente
    Jag är 165cm lång
  • Nyfiken gul
    Snufserufs skrev 2006-12-22 17:25:48 följande:
    Hur långa är ni?
    är 165 cm lång o väger alltså 85 kg....

Som upplysning så kan jag köpa byxor allt i från storlek 40 till 46 - helt beroende på affär, passform, material och design....

så jag tror inte ett skit på det där med att man "måste" väga en viss vikt för en viss storlek...bullshit säger jag...

Lindex i största allmänhet uppfattar jag som väldigt små i sina storlekar både för barn o vuxna.. måste alltid köpa större storlekar till ungarna när jag handlar där för att allt är annars för smått....
  • Pallas

42 hade jag på Lindex brallor när jag vägde 65 kilo till mina 167 cm. Om du mår dåligt av att väga dig så rekommenderar jag att du mäter dig istället, det brukar funka lite psykologiskt bättre.

• Microlys

Jag är 172 cm lång och väger som sagt ca 75 kg. Men det ändras väl efter julhelgen hihi

• Mary Lo

Jag har storlek 38-42. Är 175 lång och väger 68 kilo. Det beror ju helt på var kläderna har tillverkats!

Svar på tråden Storlek 42 på Lindex byxor - vad väger man då?