• Tyler Durden

barnvakt el pappa

Om du är ensam hemma med barnet anser du dig som barnvakt eller kallar du dig ff för pappa.

om du kallar dig för barnvakt, varför?

• Svar på tråden barnvakt el pappa
  • Tyler Durden

45 tittar inget svar!

jag är pappa heltid o barnvakt är när vi tar in en tredje för att passa sonen!

• KPJ

Pappa så klart man är inte barnvakt åt sina egna barn

• Tvillingfarsa

Fattar inte heller frågan?

Är man pappa så är man pappa?

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Planet Bob

Är jag den enda som förstår frågan?
    Men svaret blir ändå att jag kallar mig pappa! Så pass god relation har jag med mitt barn trots att han bara är 9 veckor gammal!

Om man känner sig som barnvakt så är det dags att ta sig en rejäl tänkare och kanske samtidigt ta ledigt från jobbet ett tag.

• Mikkel räv

Eller får jag förtydliga mig... Jag tror inte jag Kallar mig något särskilt... Jag säger inte "nu är jag pappa" det är jag ju hela tiden... Även om jag inte är tillsammans med mina barn. Men barnvakt skulle jag aldrig kalla mig...

• Ansgar

Måste nog instämma med Mikkel..,har sedan jag fick barn omvärderat mig själv och är inte längre Namn - Yrke - Ålder utan snarare - Namn - Sixtens Pappa - Yrke - Ålder....skumt...

• Tvillingpappan

Jag förstår frågan och jag tycker ju att man alltid är Pappa oavsett.
    Barnvakt är man åt någon annans barn.

• DEN SNÄlLE

Pappa för livet...så är det för ås alla

• Pappaledig såklart

Självklart pappa!
    Det tråkiga är att man ofta hör sambom berättar att när hon är ute å gör något och träffar på någon så kommer ofta frågan:
    "är pappa hemma och är barnvakt?"

• JonsteR

allsmäktige fader *skrattar hårt* näe skämt åsido Pappa är nog det gängse uttrycket för min inats i familjen.

Jag tillhör nog oxå den skaran som förstår frågan. Jag har allt för många gånger hört fraser som "JAg ska vara hemma och vakta barnen" ... Det är sorgligt när faderns del förpassas till det allmänna barnvakteriet. Jag är övertygad om att pappan i det läget dessutom är obetald barnvakt. Det är nästan lika skandalöst! ;)

• Ansgar

Mmm..men här infinner sig en rätt spännande semantisk frågeställning....

Ponera att din kvinna/man (här diskriminerar vi inte) ska ut på krogen och samma kväll får du en förfrågan att hänga med polarna ut och dricka öl...vad säger du då?

"Nej, kan inte...ska vara hemma och vara pappa"

Förutom att det låter krystat så kan det tolkas som om att du bara är Pappa i bland...när du känner för...

"Nej, kan inte...ska vara hemma och ta hand om barnen"

Låter som om barnen är sjuka och behöver omvårdnad....

Idéer, tankar eller rena rama elaka påhopp mottages tacksamt!

Svar på tråden barnvakt el pappa