• bamsefan

Ännu en jul utan barn.........

Inte ens en go gravid mage.......När ska det bli min tur? Kommer det någon gång funka hela vägen ut.Blev ju gravid i slutet på sept,så jag vet ju att det kan gå.Men va det bara en engångsupplevelse?Att få fira en jul med ett eget barn i famnen,det måste vara ren och skär lycka.Gråter inombords när alla julkort med småknattar på dimper ner i brevlådan.Missunnar inte släkt och vänner deras små.Men tycker att det är så jävla orättvist.Skulle bli en bättre mamma än många andra jag känner till.Vänner som väljer abort för att det inte passar just nu.Passar just nu.....orden får mig nästan att spy.Då får man väll skydda sig,vuxna människor som leker med livet.
    Andra förstår inte hur det är att längta natt o dag efter ett barn med våra gener.Hur det känns att sitta och fundera på hur ensam man kommer att bli som äldre om man inte får familj......
    Hur misslyckad man känner sig som kvinna......Trots att man kämpar och gör allt man kan.....En liten strima hopp lever dock vidare och kanske.........KANSKE 2007 BLIR ÅRET SOM FYLLER VÅRAT TOMRUM.

• Svar på tråden Ännu en jul utan barn.........
  • Du Är Värdefull

Känner med dig! Hade inte heller lätt att få barn... Har nu tre underbara gullungar. Så ge inte upp hoppet fast det känns så långt borta just nu. Kram

• Leiha

Oj, vad jag känner med dig!  När är det dags!?
    En av mina bästa väninnor är gravid just nu och det enda hon säger angående hennes graviditet är hur dåligt hon har mått, hur ont hon har nu, hur jobbigt hon kommer få med två barn och en karl som inte ens vet hur man gör pulvermos... Ingenting om hur underbart att få ett till barn.. Då känner man bara att man vill skrika till henne hur glad hon ska vara! Vilken lycka hon får uppleva!
    ... hur oerhört lycklig jag hade varit...

Egentligen är det det som gör att jag kan tappa hoppet och bli osäker på om jag någonsin kommer att få egna barn. När jag ser min väninna och hennes barn. Annars är jag så övertygad om att det kommer även att hända mig och jag behöver inte ens vara orolig. Men så snart jag har umgåtts med henne känns det bara dystert.  Det är underligt... Jag som älskar min väninna och hennes lilla tös!

Jag tillåter inte mig själv att ens tänka tanken att vi inte ska få egna barn! Visst har jag deppdagar, men jag känner som en liten låga (antagligen hoppet) som bara skriker att jag inte behöver orora mig.. Det blir min tur också.. Bara väntar på exakt rätt tillfälle...

Vi får leva på hoppet, både du och jag, TS! Vi och många andra!
    Kram till dig!

• Mikla

Förstår dig verkligen, jag känner lika dant... Jaha, då gick hela året utan att vi blev gravida. Allt vi fick var ett supertidigt missfall i januari... sen dess har inget hänt...

Vi går på utredning nu... Så får vi se hur det går..

Men det gäller väl att försöka vara glad i jul iaf, så gått det går.

• nelly 2007

Vet precis hur du känner dig.,som så många andra..
    Fick missfall för tre veckor sedan efter ha kämpat med ivf osv,trodde faktiskt jag skulle få känna magen växa men inte!
    Jag hoppas för vår alla skull att 2007 blir ett bra år.
    Kram

• Stossan

Är oxå i samma sits o vet precis hur du känner dig...det är för jäkla jobbigt o särskilt med allas gullungar runt omkring o söta kort man får i julklapp...Vill oxå!

• bamsefan

Synd att säga.....Vilken tur man inte är ensam....För detta önskar jag ingen.Men man får väll hoppas på nästa år.

• miism

Håller med dig.
    Känns som det aldrig blir vår tur.
    En släkting berättade på julafton att de väntar sitt andra barn.
    Är glad för deras skull, men min julstämning försvann ner i ett mrökt hål.

• Aggi

Känner med er alla här. Vi har hållit på ca 1 år - ingen lång tid med tanke på hur länge vissa får försöka - men ändå! Vi fick börja med pergotime-behandling i januari förra året och givetvis var jag helt inställd på att det skulle lyckas med en gång... Nu har man tack och lov blivit lite klokare Det här året har vi provat pergotime, puregon och en hel IVF-behandling utan resultat. Vi skulle ha fått göra FET i början av december men fick avbryta behandlingen. Nu väntar vi på att få göra FET i januari istället.
    Känns supertungt eftersom vi hade sett fram emot att åtminstone vara gravid nu i jul... Men vi har bestämt oss för att 2007 blir ett bättre år!!!

• Toadette

Skickar en stor kram! Har själv tänkt som du många jular men efter 2 mf och närmare 3 års försök blev det äntligen vår tur! Ge inte upp!!

Det vackraste som finns är min sons skratt
Svar på tråden Ännu en jul utan barn.........