Håller med om att butiker måste ha sina regler.
Har själv jobbat i butik, och alla som kommer in tycker att just dom borde ha rätt att få göra olika saker, men det går inte, man måste dra någon gräns.
Om dom har en gräns på 15 dagar, och du ex skulle köpt dina kläder för 17 dagar sedan, jamen då kommer någon som köpt sina kläder för 18 dagar sedan och vill göra samma sak, och sedan vill dom som köpte dom för 19 dagar sedan göra samma sak och sedan är hela karusellen igång..därför måste dom vara hårda på reglerna.
Det är inte heller personalens fel, det är cheferna som talar om vad personelen får och inte får tillåta.
Om någon i personalen tillåter en person lämna tillbaka en vara när dom inte längre borde ha öppet köp/bytesrätt (obs, det är inget krav på att butiken måste ha öppet köp eller bytesrätt vilket många verkar tro, det är en service som dom flesta större företagen och även vissa mindre har, ingenting dom måste ha såvida det inte är via postorder) då kan du vara säker på att chefen sedan kommer fråga varför han/hon lät personen lämna tillbaka en vara och då lär också den personen få ta skiten pga att dom inte får göra det.
Det är alltid chefen som bestämmer vad som tillåts och vad som inte tillåts, och om personalen bryter mot det så är det också dom som får ta skiten, och det är inte många som har lust att göra det för att en kund ska få sin vilja fram.
Förstår att du tycker det är typiskt och att du blir irriterad, men dom måste ha gränser, gör dom ett undantag för en person, så varför skulle dom inte göra ett undantag för nästa person, och nästa och nästa osv.
Det skulle inte fungera, du är knappast den enda som försökt byta kläder.