• Anonym (besviken)

Hur mycket får era barn julklappar för av era föräldrar?

Detta kanske låter bortskämt ,men jag blev faktiskt besviken på min pappa idag när vi skulle julhandla, han frågade vad min dotter önskade sig i julklapp och vi tog fram 2 spel i affären som skulle gå på 200 kronor, och han säger sen detta räcker va.
    jag blev väldigt förvånad för hon e enda barnbarnet och kan inte köpa mer än för det.
    Och oss frågade han vad vi önskade oss, jag sa min man önskade sig en mp3 spelare för 800kr och det tyckte han va för dyrt så han sa ni får 500 var.
    Detta e kanske mycket i era öron men han har eget företag och har bra ställt, och såå snål brukar han aldrig annars vara.
    Tror ni att det beror på att han börjar bli gammal han e rädd att spendera pengar?

• Svar på tråden Hur mycket får era barn julklappar för av era föräldrar?
  • ying yang

Har pengasumman så mycket värde i dina ögon,är det ine själva grejen att ge någonting till någon som är fint? Ja det låter bortskämt.

• Mickis74

Kanske han helt enkelt inte tycker att det behöver kosta så mycket.....?

• Mickis74

o ja, jag tycker det låter väldigt bortskämt!

• MayaS

Ja det låter bortskämt... jag får väl för ca 150 kr i julklapp av mina föräldrar barnen får väl för 100 kr max 200 kr var...

För vår del är det inte värdet i presenten som avgör utan att man överhuvudtaget får en present.

• Meta83

Min pappa köper nog ingenting till min sambo.
    Till älsta dottern för ca. 300:-
    Till mig vet jag inte och till minsta dottren blir det nog nått litet!

Jag tycker inte det spelar någon roll hur mycket det kostar!!!
    Och 800 kronor är MYCKET pengar, famförallt på en "svärson"

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • Amatea

Det korrekta är så klart att man inte ska bry sig om värdet utan tanken bakom MEN jag förstår hur du tänker. Man är van vid att man håller en viss nivå ekonomiskt och det är ju inget konstigt med det. Men när barnbarnen börjar droppa in så kan det ju bli mkt för mor- eller farföräldrarna och då är det heller inte så konstigt att de vill lägga mindre pengar per person. Alt. har de det lite knapert just nu; ibland kan ett *eget företag* kosta väldigt mycket periodvis.

Som konkret svar på din fråga tycker jag att 200 kr endast till enda barnbarnet låter _lite_ fjuttigt, eftersom du verkar vara van vid mer. Dock tycker jag presenter för 800 kr till vuxen person som inte är ens eget kött och blod låter väldigt mycket

• meandra5

Han kanske inte vet vad #saker# kostar idag?Men det beror lite hur gamalt ditt barn är..

• Anonym (tomtemor)

Mina föräldrar brukar ge 200 till födelsedag o 500 i julklapp till alla barn o barnbarn o vuxna.Rättvist tycker jag,o det e tanken som räknas,roligare att ge än att få

• Pallas

Vi får tusen kronor av svärmor att dela på 4, inget av de andra.

Svar på tråden Hur mycket får era barn julklappar för av era föräldrar?