Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Långbenopluto

Ang. nageltrång

Hej
    Jag har världens nageltrång på min stortå Det är infekterat och det har "öppnat" sig så varet rinner ut...*äckelvarning*

En kompis sa att man ska droppa på pepparmyntolja som finns på apoteket.

Stämmer det? Eller har ni några andra förslag?

PS: Brukar på pencillin någon gång per år pga detta, men vill helst inte äta det....

God Jul

• Svar på tråden Ang. nageltrång
  • Splach

när jag får nageltrång, brukar jag ta en nål och sticka hål så att varet kommer ut, brukar även klippa bort kanten på nageln så mycket det bara går, eftersom det oftast är den som orsakat nageltrånget..

sedan kan man klämma ut så mycket var man kan, och bada foten i grönsåpa och varmt vatten..

Det b´rukar vara mycket bättre redan på kvällen, när jag gör så!

Största orsaken till nageltrång, är ju förstora eller försmå skor, så kanske det är dags att investera i ett par nya?

• Minna07

Om nageltrånget är väldigt illa (typ som du beskriver det TS) är det säkrast att gå och operera det. Annars kan man i värsta fall få blodförgiftning och behöva amputera tån, tom dö. Är man väldigt noga med att håll det rent så ska man inte behöva få blodförgiftning, men risken finns ju.

Operation leder ofta till att problemet kommer tillbaka.

Har själv opererat nageltrång 3 gånger under de senaste tre åren. Imorgon bär det av igen. Är riktigt skakis just nu, bedövningen är nog en av de jävligaste bedövningarna man kan ta. Det känns bokstavligt talat som om något sliter av en tån 2(!!) gånger då det är två sprutor.

Usch nej. Prova allt innan du opererar, det bästa är om man kan få det att läka. Det som Splash skrev tycker jag att du ska prova! Men kom ihåg att vara nog med att hålla såret rent.

Svar på tråden Ang. nageltrång