• Badabing00

    Min pappa har ingen.

    Mina föräldrar skildes för några år sedan, och först hörde inte vännerna av sig till någon av dem, för att dom inte ville välja sida antar jag. Men eftersom det var min pappa som ville skiljas tyckte dom väl mest synd om min mamma och tog så småningom upp kontakten med henne. Min pappa däremot har idag endast en vän kvar som han träffar, dock väldigt sällan. Till saken hör att hans föräldrar dog när han var ganska ung och han har inga syskon, eller släkt över huvudtaget. Han börjar må sämre och sämre, men försöker hålla skenet uppe när man pratar med honom, men all sorg lyser igenom helt enkelt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Försöker ju vara där för honom, men jag förstår ju att det är mycket mer en så han saknar. Det är inte lätt att hitta ett umgänge när man är 50 år. Jag vågar nästan inte fråga vad han ska hitta på på helgerna, för han har helt enkelt ingen att höra av sig till, och det här får ju mitt hjärta att blöda nästan. Istället jobbar han hela tiden, och jag tror han kommer gå in i väggen snart. Någon som är i en liknande situation, och vad har ni gjort?

  • Svar på tråden Min pappa har ingen.
  • HaJoMi

    Han stämmer inte ihop med din respektives föräldrar/pappa?

    Kan man uppmuntra till att han går en kurs? Jägarexamen? Ev kan han ju knyta kontakter där.

    Han klarar själv inte att ta kontakt med dem av dina föräldrars fd gemensamma vänner som han värdesatte mest?

    Hur är hans kollegor?

    Förstår att du blir bekymrad

  • Rokka Jill

    Usch... min sambos föräldrar e skilda..
    När vi skulle fira jul hos min mor så frågade vi hans pappa vad han skulle göra.. "inget"
    Han fick naturligtvis va hos oss då.
    Han hade kanske inte 100% roligt.
    men han fick träffa sin son o umgås med människor o inte känna sig som en ja jag vet inte..
    han åkte hem 1 på natten så han kan inte ha haft jätte tråkigt iheller..

  • Badabing00

    Jo har funderat på att ge honom någon slags kurs i julklapp eller present men har inte hittat nåt han skulle gilla. På jobbet är han resande servicetekniker, vilket innebär att han jobbar själv hela dagarna. Jag tror att han har försökt ta upp kontakten med några gamla vänner, men dom känner väl att det känns konstigt att dom umgås med både min mamma och min pappa nu när dom är skilda,

  • biomedbonus

    Så tråkigt Jag blir oxå jätteledsen för hans skull. Människor glömmer så lätt bort att det är väldigt svårt för den som väljer att skiljas oxå.
    Har han inga vänner på jobbet?

  • biomedbonus

    Då är de inga riktiga vänner om de inte kan umgås med bägge när de är skilda.

  • Badabing00

    Sitter och kollar på medborgarskolan just nu, funderar på om jag ska köpa honom en matlagningskurs, läste om det i tidningen en gång att dom hade blivit ett så gott gäng att dom började träffas sen när kursen var slut oxå, och lagade mat åt varandra.

    Ja dom gamla vännerna är ju ändå inget att ha när som är såna, hade dom bara hört sig för lite mer så hade dom vetat att han inte har någon.

Svar på tråden Min pappa har ingen.