• Mimer

Svårt att sova i början av graviditeten!

Finns det fler som har svårt att sova så här i början av graviditeten?
    Senare är det mer förståeligt med kissnödighet, stor mage etc men jag har och hade med min dotter också svårt at sova första veckorna när jag är gravid...

Känns som att kroppen går på högvarv liksom, det liksom pirrar i kroppen som om man vore nervös eller stressad - men det är jag ju inte speciellt. Bara glad över att vara gravid!
    Jag somnar bra, men vaknar på natten o har svårt somna om...

• Svar på tråden Svårt att sova i början av graviditeten!
  • MHN

Samma här, går gå på toa också. Jättetrött kvällstid vaknar runt 3-4 och har svårt att somna om.

• lillvilda

jag sov bra i början men (sov jämt) nu i v 25 är det som att kroppen är rastlös hur trött jag än är.hjärtat klappar på och det pirrar och dessutom blir jag kissnödig fort och magen börjar komma i vägen. Men jag upplever precis som dig att kroppen känns stressig.

• N1an

Jag är bara i vecka 6. Jag kan inte sova på nätterna. Det började för 3 veckor sedan. Alltså innan jag visste att jag var gravid. Det börjar bli riktigt jobbigt nu. Vaknar också vid tretiden. Är supertrött men kan bara inte sova.

• Angiie

Jag sover hela tiden... fast på dagen :) haha.. och sen somnar jag under natten med.. men vaknar oftast vid 2-3.. det är lite jobbigt faktiskt..

• asjaky

Samma här Ts men sover skönt på dagarna

• tesseb

jag kan heller inte sova.. är i v. 6 och det var läskigt vad allt ni sagt stämmer in på hur jag är just nu. Känner mig extremt stressad fast jag inte har nåt att stressa för. Vaknar sådär vid två urpigg och kan inte somna om förrän strax innan klockan ringer vid 6.

• N1an

Undra varför dt är så. Är det nyheten som gör det svårt att sova? tycker inte att det borde vara det.

• sunmaid

Jag med! Först tar det säkert en timme innan jag somnar sen är jag uppe 5-6ggr varje natt och kisasr och spyr... helt värdelöst.
    igår kväll tog jag en esucos mot illamåendet och somnade som en stock och vaknade kl 9 när sonen kom in o sa att han hittat på tv sen kl 3 och va jätte hungrig Va sjukt trött ändå fram till kl 18 nu ikväll, så trött så min mamma fick komma hit och passa Liam. Så hellre spy o vara vaken på natten än att sova hela dagen o inte ta hand om sonen

Har ni några knep för att sova bättre?

• Nymne

jo, vaknar vid 3-4 av att jag drömt något och ligger och funderar. Har svårt att somna också. Men sen runt 8 sover jag som en liten gris.

Svar på tråden Svårt att sova i början av graviditeten!