• Orkiden80

Snuttefilt

Hej, hej!

Jag känner att jag vill ge min lilla tös en snuttefilt. Men min undran är, vilket tyg ska jag använda? Vilket tyg skulle ni ha i en snuttefilt? Hon älskar att ta tag i haklappen, handdukar och gosedjur. Hon håller i dom och snuttar på dom. Så en alldeles egen snuttfilt vore på sin plats.
    *Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snuttefilt
  • Kajee

Bomull. Det har mina barn. Känns naturligast och det blir ett härligt gos-slitage p dom.

• WimsA

Bomull har min lilla, min stora älskade sina örngott.

_ComBo_
  • Ahrodie

Av mina 5 så har 2 varit "snuttefiltiga" och båda har föredragit siden . Den första "snodde" helt enkelt en tygbit i min tyglåda när hon kunde krypa och den släppte hon inte! Den sista tjejen bestämde att pappas fina sidenpyamas byxor var hennes.. det var bara att ge upp dom

BF 18 maj #6
  • Killarna Larsson

Ett tips.. va du än väljer.. se till att minst ha 2 av snuttefilten.. så man kan tvätta emellanåt..
    När jag själv va liten så hade mamma jätte svårt att ta min snutte o tvätta den..hade då bara en...

Mina barn har aldrig haft nån snutte.. den stora hade ett tag att han skulle släpa på en stor kudde o snutta i kansterna..

• Lill Tjoffis

Jag sydde fina snuttefiltar av ett gammalt påslakan till min son. Men han valde att snutta på en av mina sovtröjor . Antar att den luktar mamma... När tröjan är i tvätten snuttar han på mitt örngott istället. Den nytvättade sovtröjan har jag oftast på mig en natt innan han får tillbaka den och då kan man riktigt se hur han snusar in hela ansiktet i den.  

• johannahhannah

lukas älskar sina fleecefiltar som man en gång i tiden fick via bokklubbarna...

• Tildas52

kanske lite olika tyger så hon kan känna skillnaden

Svar på tråden Snuttefilt