Vad har ni för traditioner dagen före Julafton?
Vi brukar ta in granen och klä den, vi brukar göra julskinka och äta gröt,
Vi brukar ta in granen och klä den, vi brukar göra julskinka och äta gröt,
Göra färdigt julskinkan och provsmaka den framför TVn på kvällen, och dricka lite glögg då också!
städa hehe fast på kvällen gör vi skinka,kanske spelar bingo.typ bara umgås.
Städar som nåra tokar...
Sen far vi ut och handlar det sissta med alla de andra tokarna.
Försöker roa barnen och känner en stor önskan att dom kunde få öppna klapparna i dag så dom håller sej lugna och snälla...
Sen ska ju hunden ut på prommisar som man inte har tid med.
Får dåligt samvete för det samtidigt som jag skurar vattenfärgen från tapeten...
Ungarna har vi lovat att dom ska få vara vaken hur länge som hellst och mysa med oss i soffan fast än man hellst vill kasta dem i säng kl 19 så man får ta sej en jul wiskey och dåsa framför tv som alla andra.
Skinkan hoppas jag att jag hinner med så det blir nått bra i alla fall...
Vi har fejat lite, gjort Janson och griljerat (den färdigkokta)skinkan. Ikväll käkar vi risgrynsgröt och skinkmacka. Lite gröt ska vi dessutom sätta ut till tomten...om inte barnen är för stora i år;-D
Julskinka, julsillen och städa
Vi åker runt mellan våra föräldrar på julafton, så på kvällen före brukar vi ha lite julmys här hemma med våra kompisar, dem träffar man ju inte så mycket under julhelgen annars...
idag har vi haft en pysseldag o mysdag...
vi vuxna har ägnat oss åt städning till både höger o vänster, barnen har omväxlat spelat gameboy och tittat på DVD...
Jag har även kokat julskinkan, gjort Jansson, förberett revbenen och lagat middag....
Ikväll ska vi handla det sista av maten som fattas, hämta en säck julklappar hos svärmor som ska ligga under vår gran tills imorgon.... (arma barn som får sukta tills dess)
o ikväll antar jag att man ligger o gäspar stort till aktuellt kl 21 o hoppas att man får gå o lägga sig....
Städa, klä granen och sen om mannen inte jobbar så myser vi i soffan och ser på tv när barnen lagt sig. Ikväll ska vi äta allt utom julmat, bakad potatis till middag samt lite tapas, serranoskinka, chorizo, lomo, ost och lite glögg på toppen. Eller vin, vi får se vad vi blir sugna på.
hej jag har klät julgranen en tradition dagen före julafton här med. god jul på er här.
Nuförtiden klä granen och så byter sambon och jag klappar. Får se hur det blir i framtiden då vi nyss fått barn =)...