• nasselina

ilningar i underlivet v.24???

Inget att oroa sig för va?
    Har känt av ilningar i musen till och från hela dagen och minns
    att det kändes så när min dotter fixerade sig runt v.34-35 förra graviditeten.
    Jag är ju bara i v.24...
    Någon som känt lika?

• Svar på tråden ilningar i underlivet v.24???
  • nasselina

Någon som vet eller kan lugna mig lite..

• Crown S

Det kan kännas så när livmoden o babyn växer så snabbt, det gör att det tänjer ut ligamenten och det kan man känna av som ilningar neråt! Jag hade också så vid den tiden!

• Löööv

Visst kan det ila när bebben fixerar sig. Kanske borde du ringa förlossningen och kolla hur tappen känns så dom kan sätta stopp på ev prematurt värkarbete.

Behöver givetvis inte vara någon fara men säkrast är väl om en bm får kolla på dig...?.

Bebben har ju chans at klara sig om den kommer nu men bäst är ju om den får gäsa ett tag till så kanske borde du ringa förlossningen. Hellre ringa en gång förmycket än för lite?.

Kram!

• nasselina

Oj två olika svar.
    Har en tid hos min bm nästa vecka. Avvaktar en dag till och så får jag se hur det utvecklar sig.
    Kånkar mycket på vår 2 åriga dotter hemma, kan det vara därför tro?
    Tack för svar.

• Löööv

Tja...kanske det . Försök ta det lugnare om du kan då.

• Crown S

Ts, hur har du det? Allt väl? Klart man ska kolla upp det om man är orolig, men jag kände också så som du skriver faktiskt o gick för att kolla upp det o då fick jag den förklaringen som jag skrev här ovan. Hoppas allt är bra med er!

• nasselina

Å tack för omtanken!! Det känns bättre med ilningarna.
    Däremot fick jag några rejäla hugg långt ner på höger sida av magen idag och känner mig öm, ganska mycket sd. Men det är nog som du trodde. Ska till läkaren imorgon. Hoppas jag slipper göra vul... gillar inte det.

• Crown S

Kanske foglossning? Min syster som är gravid nu har foglossning o hon beskriver de smärtorna som ilningar ner mot underlivet, ibland som att det bränner och svider. Bra att du ska till läkare, berätta gärna hur det går! Kram!

• nasselina

Japp, det var bäckenuppluckring. Skönt det i allafall. Skulle vila så mycket jag kunde.
    Lätt med en vild 2-åring hemma... som just nu har dagisuppehåll i 2 veckor.
    Må så gott!

• Crown S

Har hört att akupunktur ska vara bra mot smärtor orsakade av foglossning/bäckenuppluckring!

Svar på tråden ilningar i underlivet v.24???