Hur var det nu med rå äggula?????
Är det OK? Åt ett vändstekt ägg som hade rinnande äggula (dvs ofärdig) och hann smaska i mig den innan hjärnan började jobba på högvarv av oro? Någon??????????????????
Etta 40+2
Är det OK? Åt ett vändstekt ägg som hade rinnande äggula (dvs ofärdig) och hann smaska i mig den innan hjärnan började jobba på högvarv av oro? Någon??????????????????
Etta 40+2
En gissning, vet alltså inte, är att det man rekommenderas undvika det pga risk för salmonella, men det är ju faktiskt väldigt ovanligt , ås du kan nog vara lugn. Och var det vändstekt var det ju trots allt upphettat en hel del, så förmodligen ingen fara alls.
Svenska ägg är helt OK
Gå in på livsmedelverkets sida och kolla, jag kommer nämligen inte ihåg exakt heller men tror det bör vara OK med våra svenska kontrollerade ägg.
Skönt, tack för svar!!!!!!!!!! Fasiken, vet inte hur många gånger jag läst i häftet vad man ska och inte ska äta och ändå lyckas jag sitta här och undra!
Etta 40+2
Om man inte får äta ägg så ligger jag risigt till med tanke på att jag äter löskokta ägg ofta! Står ägg verkligen med på slv:s lista???
chansen är ju så liten att få salmonella, en sa till mig att det var det som kunde hända
Svenska ägg är salmonella kontrollerade så har de stämpel på sig är de OK Ägg står inte med på slvs lista eftersom de inte utgör ngn speciell fara för gravida.
Hej, Ägg står inte på slv:s lista. har kollat detta mycket noga eftersom jag älskar löskokta ägg!
/a
Det verkar osm om man får äta råa ägg alltså. Känns ju rätt bra eftersom jag utan att tänka mig för snaskade i mig hemmagjord aioli härom dagen...