• anja1661

god jul!

vill bara önska alla "fl-are" en riktigt god jul!!
     om man vill får man jättegärna skriva hur man kommer fira denna underbara dag!!

själv ska vi hela familjen fira lite nu på morgonen med grötfrukost och klappöppning. sen bär det av till min farmor där hela tjocka släkten träffas varje år och äter gott, kollar på kalle och såklart kommer ju oxå tomten dit!!

jag älskar julen, blir som ett barn igen!!

• Svar på tråden god jul!
  • Beckah82
    God Jul i stugorna 

Jag vaknade 04:40 när sambons väckarklocka ringde (glömt stänga av den ska bara ringa vardagar) och har sedan inte kunnat somna om. Strax innan 07 gav jag upp och satte mig här

När sambo och grabben vaknat ska vi väl äta risgrynsgröt och sedan om jag orkar ska vi sätta ihop ett pepparkakshus.

Vid lunchtid åker vi till sambons föräldrar och ska vara där tills ikväll och fira jul Det blir vi, hans föräldrar och så hans 2 syskon. Min son blir enda barnet

Ha en mysig dag allesammans!
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Runguska

God jul!

Vi kommer att fira julen på så sätt att pappa hämtar mig och maken och så åker vi till honom och mamma. Mamma jobbar tyvärr så först ska vi gå in till min kusin och hans föräldrar. Sedan ska vi kanske till farmor (något jag dock inte vet??) och efter det vänta på att mamma slutar jobbet så vi får äta Efter det ska vi öppna klappar och sedan åka vidare till mormor. Det tråkiga är att vi brukar samlas allihop vilket inte kommer att ske i år. tråkigt tråkigt, speciellt för farmor och mormor som sitter ensamma. Eventuellt kommer en av mina mostrar förbi hamma hos mamma och pappa efter det att hon varit hos mormor.

Jag längtar tills det att vi får barn. Då får de som vill komma till oss och resten slipper se oss. Jag mår inte bra av att hatta omkring och det är just vad vi kommer att göra i år.

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • Phuis

Goooood Juuuul!
    Vi ska fira jul hos min brorsa och hans fru och 2 småtjejor. Det blir dessutom fruns mamma, moster med barn och mormor. Min mamma, min sambos mamma och pappa, hans syster och hennes sambo. Oxå vi två då och våran lilla Hugo. Dessutom 2 hundar och 2 katter.
    Det är första gången vi firar alla tillsammans! Kan bli riktigt kul!! Antingen succé eller katastrof.
    Man vet ju inte - kanske blir värsta Norén-julen.... :-
    Vi ska vara där vid 13-14tiden fram till sena kvällen. Tomten kommer oxå!!

Jag har världens sötaste lilla Hugo!!
  • Sjödin85

GOD JUL PÅ ER ALLA!!!

Själv sitter jag me en handduk i håret  medans sambon o dottern fortfarande sover.. hehe
    ska göra iordning mig, åka o köpa tomteskägg sen bär de av till mina föräldrar 10 mil bort där vi samlas.. där blir de julmat, kalle o sen kommer tomten! (som i år spelas av mig )

sen öppnar vi alla klappar tar lite kort, o sen är de fika o bara njuta medans barnen leker me allt..

Nova Linnea Sjödin 060918
  • Sunshine02

God Jul på er..

Vi har öppnat lite paket som tomten kommit förbi med i natt. *ler*

KL 12-12.30 väller folket in. Vi blir 17 stycken idag. Superskoj.

Mat, jultomte, kalle, paket, fika, skinkmacka, gröt.. You name it..

Men ha en underbar julafton alla..

Svar på tråden god jul!