ORDENTLIGT Förkyld precis hela tiden?
Hade egentligen tänkt fråga skolsyster om detta, men nu är det ju lov så det går inte. Sen har jag varit där förut också.. men det hjälper ju inte direkt..
Jag är sjuk nästintill oavbrutet, jämt och ständigt.
ALLTID blir jag förkyld.. kan knappt vistas i närheten av virussmittade personer för då blir jag med 99% garanti sjuk även jag. (Det är ju jättepraktiskt med tanke på att jag vill bli förskollärare ). Sedan blir jag ju inte lite förkyld heller.. folk säger "Va? Hur kan du vara hemma från skolan när du "bara" är förkyld?" men så är det ju inte för mig..
Jag får på allvar självmordstankar när jag är sjuk. Tappar livslusten och vill bara försvinna.. kan ju inte andas överhuvudtaget och får springa och snyta mig jämt och ständigt, sekunden efter jag är "nysnyten" så blir näsan igentjocknad igen och jag måste snyta mig ännu en gång och så håller det på.. Är det här normalt?
Har spekulerat i om jag är kattallergiker, men det är uteslutet eftersom jag växt upp med katter och även har en nu. Då borde det ju bli mer såna tecken.. har svårt att tro att jag är allergisk iallafall.. men man vet ju aldrig.
Har fått allerginässpray av skolsyster, men den tar ju såå lång tid innan den verkligen hjälper. Nezeril hjälper på en gång, men den gör så att förkyldningen blir värre eftersom och håller i sig mycket längre.