• Jonna74

Vad göra åt en röd näsa, är den förstörd för alltid?

Hejsan!
    Solens strålar i samband med min graviditet, gör att jag numera ser ut som Rudolf med röda mulen...om jag inte täcker över med foundation och täckstift.

Har sett äldre tanter med röda näsor, men det är väl blodkärlen som gör det?

Jag varken röker eller dricker (aldrig gjort), så tycker det är taskigt att jag ska ha en "fyllesnok" när jag är 32 år...

Kramis Jonna

• Svar på tråden Vad göra åt en röd näsa, är den förstörd för alltid?
  • Jonna74

Med solens strålar menar jag att det var i somras jag solade, jag går alltså inte till solarium.
    Solbrännan från i somras på resten av kroppen är borta, men kvar är min röda/rosa näsa, tror ni den kan blekna?

• Juniphé
    Jonna74 skrev 2006-12-25 22:53:05 följande:
    Hejsan!Solens strålar i samband med min graviditet, gör att jag numera ser ut som Rudolf med röda mulen...om jag inte täcker över med foundation och täckstift.Har sett äldre tanter med röda näsor, men det är väl blodkärlen som gör det?Jag varken röker eller dricker (aldrig gjort), så tycker det är taskigt att jag ska ha en "fyllesnok" när jag är 32 år...Kramis Jonna
    Det låter som rosea eller vad det nu heter... går att åtgärda med laser bla.
  • babybaby06

Hej

Kolla rosacea på google. Gå o kolla noga i spegeln om blodkärlen brustit. Om symptomen stämmer kontakta en huläkare och en hudterapeut. Lyssna på båda, de är aldrig överens.... Och kom fram till vad som passar dig. Jag har fått mitt under kontroll med rätt produkter och INGEN MER SOL!!! Smörj in dig året om...!

Lycka till!

• Jonna74

Hej!
    Jag har inga brustna blodkärl.
    Nästippen ser bara lätt rodnad ut, precis som när man har solat den för första gången under sommaren.

Kram Jonna

• luckynr7

jag har en kompis som fick en riktigt deffekt näsa under sin graviditet. den blev röd och svullen. det försvann i samma ögonblick som bebisen kom.

• Jonna74

Hrmmm, ja, tyvärr försvann inte mitt, sonen är 1 år nu...
    Det är inget fel på näsan i övrigt, jag gillar den, men hade hoppats att det skulle försvinna av sig själv.
    Har ju hört att man ska passa sig för solen, speciellt med en massa hormoner i kroppen. Men suck...blev väl en pigmentförändring. Näsan är som mest utsatt på mig är det alltid den som blir röd först.
    Och nu är den väl permanent röd antagligen..

Kram Jonna

• olpansfamilj

går att ta bort med laser!!!!!

• älsa

Jag har tagit bort det röda i ansiktet med laser på en hudklinik i Växjö. Blev bra men det var inte billigt!

Svar på tråden Vad göra åt en röd näsa, är den förstörd för alltid?