• Anonym

Jag ska fira nyårsafton, ensam hemma :-( Ge mig tips hur jag kan få det lite roligare.

Nyårsafton närmar sig med fasa. Jag har inga bra vänner och är ensamstående så det blir ännu ett nyår ensam.

Ge mig tips hur man kan pigga upp mitt nyår ensam? Funderar på att dricka champange och laga nått gott iallafall... Men mer tips? Har du firat nyår själv, hemma?

• Svar på tråden Jag ska fira nyårsafton, ensam hemma :-( Ge mig tips hur jag kan få det lite roligare.
  • Anonym (M)

Japp, firade ensam medan min kille var inkallad i kriget, fast firade och firade.... Jag köpte en flaska skumpa, och laddade med alla filmer jag velat se men inte hunnit.
    Det var rätt skönt faktiskt, jag lagade ingen lyxmiddag för jag visste jag skulle bli ledsen om jag åt den själv så jag körde med kycklinsallad(vilket annars är min favvomat), chips, salta pinnar...ja du vet!

• Anonym

Jo jag får testa det. Kanske en nyårsplatta? finns det Haha

• Anonym (M)

Får jag bara fråga:
    Varför går du inte ut på nyårs?

• Anonym

Jag har väl en vän kan man säga men hon är med sin kille på nyår. Käns dumt att gå ut själv på nyår och det borde man isåfall bokat in för lääänge sedan ju :(

• mammutten81

jag tycker det är skönt att vara själv hemma med sambon.

Man kan slappa, se på film, laga mat och dricka ngt gott.

Nyår är så överdrivet!

• Anonym (M)

Det är sant, det är överdrivet! När man var yngre, typ 17-18 var det ju skit kul att festa och så men nu ser jag faktiskt framemot en lugn hemmakväll framför dumburken!

• Anonym

Jo jag vet.. Käns så överdrivet. Jag är ändå ganska trygg i mig själv så det gör inte såå mkt at jag sitte ensam hemma på nyår. Men det värsta är att andra tycker att det är sååååå konstigt. FÖr att slippa alla ledsna hundögon brukar jag dra till med något som jag gjort... Man känner sig konstig annars.

• Anonym
    mammutten81 skrev 2006-12-26 02:14:19 följande:
    jag tycker det är skönt att vara själv hemma med sambon.Man kan slappa, se på film, laga mat och dricka ngt gott.Nyår är så överdrivet!
    Och du ser inte skillnaden på att vara hemma med sambon och på att vara alldeles ensam?
  • Anonym

Det västa är kanske att man ska behöva ljuga, dåpåmins man liksom om hur ensam man faktiskt är!

• mammutten81

Anonym, synd att du inte vågar vara "inte anonym"
    Jo, men jag har varit själv också.

• KarinLo

Jag skulle nog göra precis som nån skrev, ladda med bra filmer och inte tänka så mycket på att det är nyår egentligen. Fast jag skulle nog se på firandet från Skansen och skåla med mig själv på tolvslaget och ha köpt en dyr skumpa bara för att. Sen kan man ju alltid se till att prata med någon i telefon på tolvslaget, (mamma? pappa? om såna finns tillgängliga) så man får höra gott nytt år av någon. Gott nytt från mig iallafall!

• Anonym (M)

TS

Äsh skit i vad alla andra tycker! De som tycker att det är "konstigt" att sitta hemma själva är bara osäkra i sig själva... du vet, sådana som tänker, oh vad ska folk säga...

bry dig inte om dem, utan njut av kvällen!

• Anonym

Tack för tipsen Jag brukar dock stänga av mobilen vid tolvslaget just för att undvika att någon som förstå att jag sitter ensam hemma. Jag skulle bli ledsen som förälder om min 25årige dotter satt hemma alldeles ensam på nyår. På något sätt vill jag bespara mina föräldrar alla funderingar och ljuga om vad jag har gjort....

Svar på tråden Jag ska fira nyårsafton, ensam hemma :-( Ge mig tips hur jag kan få det lite roligare.