• Anonym (Blöder)

Har haft mens i 11 dagar nu...

Varför blöder jag så här länge? Det var ca ett år sen jag födde barn och det var flera månader sen jag fick ett tidigt mf. (Jag har haft vanlig normallång mens ett par gånger efter mf.) Jag käkar inga p-piller eftersom jag vill bli gravid.
    Jag blödde som vanligt i några dagar och nu är det mer som någon slags rosa blödning. Jag har inte ont, det luktar inte illa, det kommer inga klumpar och det är inte/har inte varit brunt.
    Vad är det för fel tror ni? Jag ska självklart gå och kolla upp det här om det fortsätter men jag tänkte att någon kanske varit med om samma sak eller vet varför man kan blöda så länge.

• Svar på tråden Har haft mens i 11 dagar nu...
  • Anonym (Blöder)

Ingen som vet?

• sakoline

Jag vet faktiskt inte, men för mig med PCO, som haft mens i typ 2 månader en gång mer eller mindre varje dag då, tycker inte 11 dagar låter speciellt konstigt.

• Anonym (Blöder)

Oj! Det var länge. Och det var helt "normalt" för din sjukdom så att säga? Usch, det låter väldigt jobbigt. Minns själv hur det var att ha avslag länge.

• Anonym

har du börjat med p-piller? för då kan mensen bli lång under första kartan

• Anonym

oj, läste inte tråden ordentligt.. du kanske har fått missfall då?

• Anonym (Blöder)

Anonym: Jag gjorde faktiskt ett graviditetstest på den dagen jag började blöda. Vill bli gravid så det var därför. Det var på dag 27 i min menscykel och kanske lite tidigt för att testa men jag kunde inte låta bli eftersom jag tyckte att jag hade graviditetssymtom. När jag kissade på stickan upptäckte jag att det kom lite rosa och förstod att det var mensen. Efter det började det blöda så då förstod jag att jag fått mensen. Typiskt.

Det som var lite konstigt var att det först kom upp ett tydligt plus på stickan (cb) men det försvann igen nästan på en gång. Det fanns bara där i några sekunder. Jag har läst om spökstreck och antog att det måste ha varit ett sånt.
    Men kan jag alltså ha testat plus på riktigt fast strecket försvann? För detta måste ju vara ett mf i så fall. Nu på dag 12 sedan första blödningsdagen kommer det fortfarande rosa flytning.

Jag får ta och kolla upp det här om det fortsätter men jag vill vänta lite till. Vad tycker ni? Är det dumt att vänta?

• Anonym

jag har bara gjort ett sådant test en gång, och där stod det att man ska vänta några minuter (minns inte så bra) och att testet visar det "rätta" resultatet efter den tiden som står i instruktionerna, så blir det plus innan eller efter så är man nog inte gravid.

men jag tror nästan du fick missfall, det sägs ju att de som får jättestark mens ibland har missfall men att det är så tidigt att man tror att det är mens.. du kan ju undersöka dig för att vara på den säkra sidan, för 12 dagars mens är jättelänge och det kan bero på nått annat..

• Anonym (Blöder)

Tack för ditt svar Anonym nr 7!
    Det stämmer som du säger att man ska läsa av efter ett par minuter på dessa test. Mitt plus kom direkt och försvann på en gång så det kan ju inte vara giltigt.

Mängden mensblod var som vanligt de 3-4 första dagarna, alltså inte mer än det brukar blöda för mig, men sen har det fortsatt med rosa flytning/blödning fram tills nu.

• Anonym

ingen orsak men jag tycker ändå du ska gå och undersöka dig för att se om allting är som det ska, för om det inte har hänt förut att din mens varit så lång så kan det vara något som inte stämmer

• N95

Har exakt samma problem som du hade när du skrev det här. Mensen är exakt likadan som din. Kom på samma cykel dag som din. Och är ungefär exakt samma. Hur gick det för dig? Vad berodde det på?

Svar på tråden Har haft mens i 11 dagar nu...