• Bladewoman

Slemmig avföring

Mitt barn är lite mer än en månad gammal och har nu i tre dygn haft slemmig avföring? någon som känner igen sig? kan de berott på att jag ätit choklad tro? kan de gå över i bröstmjölken (har för mig att jag hört det någonstanns)
    han e inte grinigare än vanligt, verkar inte ha ont i magen. någon?

• Svar på tråden Slemmig avföring
  • MaLi81

Kan de få slemmig avföring av choklad? Det visste jag inte. JAg är en riktig choklad älskare..o har ju då ätit en del ändå sen Lowa föddes för 3 veckor sen. Lowa har magknip titt som tätt och lite slemmigt bajs. Fick veta igår kväll att de små lätt får magknip av choklad. Snacka om ångest jag fick..=( From nu ska jag inte äta mer choklad iallafall.

• smulan77

Det låter som att han kan ha en liten förkylning. Ofta när så små är förkylda så bajsar de ut slemmet istället för att hosta upp det eller snyta ut det. Det är bra att det kommer ut för då håller förkylningen på att släppa. När de är sådär små behöver man inte ens märka att de är förkylda, kanske det enda man hör att det är lite täppta på natten, höj isåfall huvudändan på sängen och ge koksalt innan sänggående..

Jag tror inte att det beror på något du ätit.

• smulan77

för övrigt så ser bäbisar bajs olika ut hela tiden, det kan ha alla möjliga konstiga färger och konsistens. Det betyder oftast inte så mycket.

• skinny

Jag tyckte det var slemmigt jämt när min pojk var så liten!

• fatima

Barm med mjölkproteinallergi får ofta slemmig och lös avföring,när detta pågått en längre tid utan att man avlägsnar mjölken brukar det gå över till att även synas på huden genom eksem så var uppmärksam på om han får slemmig avföring när du intagit mjölkprodukter.

• skinny

Det är säkert ingen fara! Barn som ammas har ju lös avföring.
    Men hör med BVC om du är orolig. Håller med smulan det betyder oftast inte så mycket. Och mjölkproteinallergi är väl inte direkt jättevanligt, så om han inte visar några andra tecken är det nog ingen fara. Och nog är det väl så att har de den typen av allergi brukar de skrika efter ammning och vara ganska gasiga i magen.

• MammanMarie

Ibland är det löst..ibland är det löst o slemmigt..ibland är det slemmigt.. ibland är det mer brunt..ibland är det mer gult.. Massa olika bajssorter.. Har nog att göra med vad man ätit. Vi som ammar alltså.

• Lojsan wilmas mamma

min har fått slemmig avföring när hon har fått tex förkylning, början på magsjukan som på går nu o vid sin öron inf.

Svar på tråden Slemmig avföring