• Löööv

Studera till USKA. Vet någon vilka böcker man ska ha?.

Så nyfiken och kan knappt bärga mig till jag kan komma till skolan och läsa av vilka böcker jag ska ha .

Vet någon var man köper böcker bra och billigt. Jag bor i Haninge. Utanför stockholm .

• Svar på tråden Studera till USKA. Vet någon vilka böcker man ska ha?.
  • TinaG

medicin grundkurs
    omsorg
    omvårdnad
    psykologi
    psykiatri
    etik
    mm

• pissypopi

testa kolla på blocket... eller på skolan efter begagnade böcker.
    De fungerar precis lika bra!

*~~*~~*~~*~~*~~*~~*
  • Löööv

Men så många böcker?!!!. Första terminen ska jag studera Vård och omsorg. Arbetrmiljö. Datorkunskap.

Jag ska gå på Centrumvux. Tack för hjälpen flickor !!.

• evaviola

Köp inte alla böcker i förväg, utan vänta. Vissa böcker använder man knappt o dom kan man låna av skolan kanske.

• Mian80

Arbetsmiljö behövde iaf inte vi någon bok i det mesta finns att söka efter på internet eller låna böcker på biblioteket, de andra böckerna har jag köpt begagnade på tradera (där finns en hel del omvårdnadsböcker) och några har jag lånat.

Lycka till!

• Löööv

Tack !!.

Jag måste vara dum i huvudet!!!!.....hur ska detta gå?. Det finns massor av olika böcker med samma titlar ju!. Då har mina böcker libernr, hur vet jag vilka nr alla böcker har?.

Jisses....dumt att man inte kan fråga sånthär anonymt !!!!.,...pinsamt.

• Kakan83

Hade jag varit du så hade jag väntat med att beställa böcker. Det är inte säkert att du behöver bok till alla kurser och du vet inte vilken bok din lärare föredrar. Det är jätte jobbigt att sitta med en annan bok än läraren. Själv har jag köpt böcker för ungeför 1000 kr varje termin, men då har jag köpt nya. Sen har jag sålt böckerna efter varje avslutad kurs.
    Böcker som jag har har/haft
    Medicinsk grundkurs.
    Psykologi
    Människan social och kulturellt
    Rehabilitering och habilitering
    Omvårdnad
    Social psykiatri
    Etik och livsfrågor
    Social omsorg
    Å nu kom jag visst inte ihåg men det är ett par till
    Lycka till med studierna!

• Kakan83

Vård och omsorg är även en bok jag har haft

• Löööv

Jag fick reda på idag exakt vilka böcker jag ska ha....vet bara inte hur dom ser ut eftersom det finns miljoner olika böcker .

Jag ska ha 5 st.

Vård och omsorgsarbete

Referenslitt

Medecinsk grk

Arbetsmiljö

Datorkunskap

Problemet är bara att jag finner så många olika böcker med samma namn .

• delifi2

vänta med att beställa tills du vet vilkea böcker du ska ha, jag studerar nu och första terminen hade vi medicinsk grundkurs, vård & omsorg och socialt arbete.

Vi frågade varför vi inte fick reda på alla böckerna och då sa lärarna att de böcker de skulle använda 2,3 terminen kanske var för gamla då. Så vänta tills du fått ISB-nr

• Smultronhjärtat

på mimerskolan kan man köpa billigt på nätet. De finns i umeå
    så sök på google. Mimerskolan+ umeå

• Kakan83

TS

Libernummer vet jag inte vad det är, men ISBN nummer är det nummret som står inne i boken. Varje bok har ett eget nummer så man kan känna igen boken.
    Har du fått reda på vilket förlag boken ska ha? Annars hade jag väntat om jag var du. Köper du tex libers bok och läraren har bonniers, så kan det bli jätte jobbigt. Hände mig första terminen.

• Löööv
    ...jag varnade för att jag var dum i huvet ....Libernr!, jag fattade allt fel *rodnar*.....Liber var ju bokförlaget!. Så jag menade egentligen ISBN-nr!!. HAHAHahaha förlåt!.

Kollade runt på ISBN nummrerna igår och vad jag fattar så ska jag leta efter böcker som är ca 6 år gamla!!!. ?....kan det stämma?. Betyder det att läraren har en gammal bok och vi ska köpa de nya?....fattar nada. Var hittar man så gamla böcker?
  • Ramonas

Läraren berättar vilket förlag det ska vara å vilket år den kom ut...

Jag fick köpa alla nya böcker, men sen när jag började om fick jag köpa nya igen eftersom dom två lärarna använde inte samma böcker...

Jag älskar min familj!
  • evaviola

Du ska välja de böcker DU tycker om, inte gå efter lärarna. De olika förlagen har olika sätt att skriva på, men det ska vara samma innehåll i alla böcker.

• Tessa17

Hej, Jag har 6 böcker till salu från omvårdnadsprogram Är Du intereserad kontakta mig.

Svar på tråden Studera till USKA. Vet någon vilka böcker man ska ha?.