• pringles

Thailand med en 1 1/2 åring, Någon med erfarenheter och tips?

Ska till Thailand med vår son som kommer att vara 1 1/2 år när vi reser. Blir inte förrän nästa december 2007. Men vill ha lite tips från andra som rest med sina små.

• Svar på tråden Thailand med en 1 1/2 åring, Någon med erfarenheter och tips?
  • Karlstadtös

titta i Thailandtrådarna under rubriken "resa med barn"

• Impertiff

Har nyss kommit hem från en nästan 3 veckor lång vistelse i Thailand med en 1.5 åring.
    Det var en härlig resa på alla sätt och vis. Thailändarna älskar små barn och ville klappa, peta, prata och titta på henne och hennes kusin (2 år).
    barnen badade hela dagarna kändes det som och dottern älskade att bara promenera runt och titta på saker, inte kul att ha henne med när vi shoppade *S*.
    Vi höll hennes tider ungefär så hon sov både på hotellrummet, elefantrygg och på stranden.
    Åt samma som vi åt och vi hade välling med till kvällen. Hon åt den kall, vi hade bara rumstempererat vatten och det fungerade bra.
    ni kommer få det härligt!

• missem

Hej, jag var i Gambia med min dotter när hon var 1,5 år det gick jätte bra. Kolla bara vilka vaccin ni ska ha så kommer allt gå bra. Lycka till.

• sasse s

Vi åkte med vår 2 åring, kom hem 8 dec. tyvärr! Jag skulle ha velat stanna mycket längre... flera månader istället för endast 3 veckor!

*Välling
    *nappflaska (flaskborste,diskmedel=köpte vi där).
    *blöjor
    *solskyddskläder

Var vad vi hade med och hade nytta av, kokat vatten att blanda vällingen med finns överallt, där du kan få en kaffe el. te (precis överallt) ... Så vällingen behöver inte drickas kall om man inte vill!

Kolla gärna in på;

www.thailandguiden.se

Där fick vi mycket tips om vår resa!

LYCKA TILL! DET KOMMER BLI HELT UNDERBART!

Förhoppningsvis är vi på väg dit igen vid ungefär den tiden också!!! *HOPPAS*

Svar på tråden Thailand med en 1 1/2 åring, Någon med erfarenheter och tips?