Chelsea and westminster hospital, London
Någon som har info om hur det är att vänta och föda barn där?
Någon som har info om hur det är att vänta och föda barn där?
Lyckades hitta lite info - inte bra alls tydligen. "Undvik stället som pesten" var ett bland många. Läkaren jag träffade pratade också om Kingston men sa att det var fullt. Vilka sjukhus har ni hört bäst om? Har bäst erfarenheter av?
OK, klappat och klart. Har bytt nu till ett som verkar bättre.
God fortsättning på nya året!
Jag känner massor med svenska mammor som har fött där som varit väldigt nöjda men smaken är ju som baken. Det finns ett svenskt/finländskt barnmorske par som jobbar där. Som förlöst många svenska mammor. men nu ser jag att du redan bytt kanske bäst.
J
Hoppas att Kingston är bättre. Kram Maln
Hej lexa!
Tack för inlägg, det blev Queen Charlottes på rekommendation av min läkare. Blir spännande att se hur det är.
Förstår om det kan verka lite nojjigt detta med frågor om sjukhus mm, det var inte alls så förra graviditeten, då var jag kolugn inför att föda i princip var som helst. Brukar i normala fall inte oroa mig i onödan, saker brukar lösa sig om man bara tar det lugnt och litar på att det ordnar sig. Denna gång är det lite annorlunda dock, av olika anledningar jag inte vill gå in på här, och då var det viktigare att hitta ett ställe som verkar bra. Både i för- och eftervård. Nåväl, hoppas ha hittat ett sådant nu. Det visar sig.
London för övrigt är riktigt trevligt vilket är kul (vi var först inställda på att flytta till Sydafrika, så när det blev London istället blev det ju ett äventyr av annat slag )
Idag blir det lite shopping på stan. Inte så dumt sätt att börja det nya året . Kram ThUma
Ingen fara du ska ju ha det som känns bäst.
Jag har kollat lite rea men jag sparar mig lite jag vill gå när det är 50% eller mera. Tex Zara har ju hur söta grejer som helst. Hoppas du fyndar nått bra., Kram
Hej, Kingston är ett oerhört nytt och frächt sjukhus, men tydligen oerhört busy. Jag födde på St Helier och kan varmt rekommendera det!
Therese
Hej
Jag fick min dotter på Queen Charlotte och har i princip enbart gott att säga om den vård jag fick. Det finns två avdelningar för nhs patienter, birth center och delivery suit. Sistnämnda är avsedd för mer komplicerade förlossningar samt för de som väljer epidural från början. Jag var på birth center, där finns även pooler att använda. Varje rum har dock badkar som jag varmt rekommenderar. Min man fick sova över första natten vilket kändes mycket bra. Vi fick inte i gång amningen från början vilket personalen gjorde allt för att hjälpa mig med. Något som jag inte riktigt uppskattade så här i efterhand eftersom ca 10 barnmorskor turades om att visa hur det skulle gå till...Ville dock väl. Rummen är hyfsat fräscha och barnmorskorna mycket kunniga. På det hela taget kändes det tryggt.
Lycka till, karin
Födde på¨chelsea.westmi.. Skulle inte ha rekomenderat det...Så va glad att du har bytt...gjorde snitt avskydde det va skit jobbiga barnmorskor