• Hexx

Vilket är det bästa preventivmedlet?

Vilket är det bästa preventivmedlet tycker du?
    Jag har provat p-piller, minipiller och p-spruta.
    Jag tycker inte att något är så värst bra....Av piller blir jag deppig och av sprutan får jag mellanblödningar.

Vet inte vad man ska hitta på nu. Spiral verkar så läskigt. De kan ju skava och åka ut och vara till besvär.

Det verkar inte finnas så bra preventivmedel...förr så käkade ju alla p-piller, men nu vet man ju att de kan ge blodpropp. Många verkar må dåligt och tappa sexlusten av minipiller.

Är kondom det enda som inte ger några jobbiga biverkningar?

• Svar på tråden Vilket är det bästa preventivmedlet?
  • Anonym

P-datorn?

Persona med teststickor eller Ladycomp som tempar?

• Hexx

What? Oj, det låter jobbigt....som pessar typ. Kräver förberedelse och i bland avhållsamhet?
    Är det typ extra säkra perioder?

• Anonym

Ja, i princip.

Har en säkerhet på mellan 94-98% beroende på vilken man väljer! Förutsättningen är dock regelbunden mens.

• Hexx

Ok, det har jag defenitivt inte...

• memlan

Jag har hormonspiral, perfekt för mig!

• stinamaria

Jag har testat p-piller, kondomer, p-spruta och kopparspiral. Tycker absolut att spiralen är bäst

• Hexx

Men är inte det som p-piller, fast utan piller?
    Hormoner i mängder?

• Hexx

Men jag är så harig att jag aldrig skulle våga sätta in en spiral. Det måste ju göra skit ont.
    *ryyy-yyys*
    Läste nyss i en tråd att bm mäter djupet på livmodern och att det gör ont som tusan.

Men det måste ju göra mkt ondare att ta ut den än att sätta in den?

• Anonym

Spruta i ansiktet är skitbra!

• Anonym

Samma problem här!

Nu försöker jag dock bli gravid, men ville ha P-dator förut. Kommer ta spiral sedan om jag nu lyckas få barn någon gång! Dock hormonvarianten, så "många" (2 st) i min bekantskapskrets som blivit gravida trots kopparspiral, så jag är lite avskräckt då det för den ena slutade i utomkveds och op för att ta bort ena äggledaren!

Svar på tråden Vilket är det bästa preventivmedlet?