• Skånetjej

Folksams / Trygg Hansas barnförsäkring?

Sitter här och ska välja försäkring till min pojke. Alla verkar tycka att man ska välja Trygg Hansa. Nu är det så att jag kan ta barnförsäkring genom Folksam och mitt lärarförbund och få en låg månadskostnad, men den ska visst inte vara lika bra som Trygg Hansa. Någon som vet?

• Svar på tråden Folksams / Trygg Hansas barnförsäkring?
  • Mama Bean

Ring o be dem jämföra rakt av, varför ska jag välja er helt enkelt.

• Xerxez

Vi försökte göra en riktigt grundlig undersökning, och resultatet blev som det brukar när det gäller försäkringar:

Ingen försäkring är bäst på allt.

Vissa har högre ersättning, men då oftast högre avgift också. Där får man prioritera...

Vårt val blev slutligen Trygg Hansa, för de var bäst på flest områden (men inte alla).

Det är viktigast att titta på ersättningar vid sjukdom och inte vid olycksfall som många tror.

Det är mycket vanligare att barn får svåra handikapp på grund av sjukdom än av olycksfall.

• Myrillan

Säger som Xerxez.
    Man får titta på för- och nackedelar.
    Vi gick inte så mkt på pris utan mest på vad man fick.
    Dessutom kan man ta en tilläggsförsäkring på Trygg HAnsa som täcker damp, ADHD, dyslexi mm. Alltså dolda handikapp.
    Inte alla försäkringsbolag erbjuder detta. Detta tillägg kan man teckna innan barnet blivit 6 mån.

Vi valde TH och teckande deras tillägg.

• Junija

Var och diskuterade försäkringar på Folksam och fick då veta att de kan ändra avtalen om de passar deras syften , så han tyckte att jag skulle satsa på bra pensionssparanden istället... tror/hoppas han förklarade fel, men han orerade långt och länge om fördelen att spara och återkom inte till försäkringar (dessutom svartmålade han alla andra försäkringsbolag) så det fick mig att välja Trygg Hansa istället.

• nallephu

jag har holmia/trygg hansa och dom har funkat jätte bra plus att dom har bra ersättning när det händer något. jag betalar 101 kr för min sons försäkring och lite till för min dotters i månaden men det är det värt. tänk om något skulle hända och du valde det billigare allternativet kolla istället vad du får för pengarna och vad som täcks av försäkringen och om den höjs med åren indexregleras

• mita30

Tycker innehållet i försäkringen är viktigare än kostnaden!

Trygghansas försäkring täcker mer än de andra försäkringarna, och inte är den så dyr heller..

• Mine

Betalar 150 kronor i månaden för Trygg Hansas barnförsäkring med högsta skydd.

• Kaisa

För mig blev det en principsak att inte välja TryggHansa, då det ringde en man därifrån och försökte sälja deras försäkring med skrämsel-taktik. Riktigt fult gjort. Jag sa nämligen att jag för enkelhetens nog skulle välja samma bolag som jag har tecknat andra försäkringar i, och då försökte han ge mig dåligt samvete som inte ville mitt barn det bästa... Precis som om man skulle vara ansvarslös om man tecknade en barnförsäkring hos Folksam...

Svar på tråden Folksams / Trygg Hansas barnförsäkring?