• Lizard19

Benen viker sig bak på min hund

Har ringt till vet redan men ville ändå höra mig för

Vaknade imorse av att jag hörde mycket duns. Isa bruka dunsa mycket när hon rör på sig så jag tänkte inte mycket mer på de. Men efter 1-2 timmar kunde jag inte somna om. Gick ut i ett annat rum och Isa följde med. Men då såg jag att bakbenen bar henne inte. Hon bara slant och skakde på dem. Hon verkar inte ha ont. Nerför trappan bar benen henne inte hela vägen. På promenaden bar benen henne med jämna mellanrum. Ibland går hon felfritt och sen bara skakar hon till och benen viker sig bak. Men nu med långa mellanrum går det bra men sen skakar det till igen och de viker sig.

Hon är normal annars. Kanske litemer tillgiven liksom.

Vad tror ni ? Är en sankt bernhards flicka på 3 år.

• Svar på tråden Benen viker sig bak på min hund
  • UWO BaraJag

Jag tror det är bra att du har ringt vet. Och att kolla upp försäkringsvillkoren.

Barn 020107 x2, 030830 x1, 060918 (v.31+4) x2, + en bonus 931021
  • Lizard19

Ja vet har vi ringt försäkringen har jag inte ens ägnat en tanke åt än...

• Birgitta2

Kan vara en nerv som ligger i kläm... Inte lätt att veta utan röntgen.

• UWO BaraJag

Det är bra att kolla upp vad försäkringen täcker och inte täcker. Ibland kräver f-bolagen att vissa undersökningar görs tex för att det ska gälla. Det är en ren djungel och inget som alla veterinärer är insatta i fullständigt.

Barn 020107 x2, 030830 x1, 060918 (v.31+4) x2, + en bonus 931021
  • Monica S

Min systers golden hade de symtomen, han var dock äldre.
    Det var nån brist i ryggraden (kalk?) så han fick äta mediciner hela livet.
    Det är tydligen ganska vanligt hos golden, beroende på kraftig avel.
    Vet ej hur det är med sankt bernhard.
    Vad sa vet.?

• Lizard19

Vi har folksam och de bruka inte vara några problem och vet är så insatta i det här så jag är inte orolig.

Men vet viste inte. De frågade om hon hade ätit nått olämpligt men hon äter bara sin mat eftersom hon får diarre av det mesta... =(

• Tjollabolla

Men ska ni inte till vetrinären och undersöka det då?

man vet ju aldrig vad det kan vara.

• Lizard19

Hmm om folk kunde lära sig att läsa hela första inlägget...

Står i mitt första inlägg att vi redan ringt vet....

• grabbmamman linda

Kan ju va mycket.. diskbråck eller vad det heter.. hd har du röntgat henne? Nu när det är kallt kan hd hundar få mer ont.. ser på min gamle hane..

Svar på tråden Benen viker sig bak på min hund