Någon här som testat länge att bli gravid?
och lyckas UTAN hjälp från läkare?
Hur lång tid tog det?
och lyckas UTAN hjälp från läkare?
Hur lång tid tog det?
Första gången tog det 3 år, andra gången tog det bara 2 år.
Hej!
Vi hade försökt länge 2 år utan att lyckas. Fick hjälp med ivf/icsi utan att lyckas. Gjorde 3 försök.började med det 4:e och under spray perioden lyckades vi på egen väg.... Så ge inte upp!
2,5 år första gången och ca 11 månader andra gången...
Oj. Då finns det hopp! Vi har försökt i 2,5 år utan att lyckas. Har ni försökt länge Gizmoh?
hej på er! nu när jag titta in här så tänkte jag skriva, jag tycker själv att vi har testat länge, (1 1/2 år) men sen när jag läser vad ni andra skrivit så känner jag att oj, nä men då är det ju inte så länge för min del. men sen så tänker jag, hur orkar ni pröva så länge, jag har börjat må sämre vissa gånger när det inte är något som händer.och tant röd kommer månad efter månad.
jag tycker ni är otroligt starka som orkar pröva så länge, vart får ni styrkan ifrån? och sen när det lyckas så förstår jag att tiden det tar är ju väl värd det. men hur orkar man pröva så länge utan att ge upp.
så som sagt har vi prövat i 1 1/2 år men det har ju ej lyckats. sorry om jag gick ifrån lite det ts fråga om.
3½ år...
/Cyndee som fyller kärring i juni...
vi försökte i 2 1/2 år innan vi fick hjälp med Pergotime(tabletter för att stimulera ägglossning) Blev gravid direkt, men det slutade med dubbel (tvillingar) utomkvedes. Blev opererad men de fick inte bort allt. Började växa igen på ena äggledaren som till slut sprack. Akutoperation med nästan 3 liter blod i magen...Resultatet blev att jag inte skulle kunna bli gravid själv pga för ärrade äggledare. skulle få hjälp med ivf men efter 6 mån struntade vi i att skydda oss och jag blev enligt läkarna mirakulöst gravid!!!! Väntar nu mitt andra barn och då jag blev gravid på första försöket. Ge inte upp, människokroppen är makalös...
Jag kan tillägga att vi väntat över tre år men håller nu på med och ska påbörja tester.Men nu fick jag lite hopp när jag kikade in här;).