• Eliin

Hur länge oregelbundna värkar som omföderska?

Jag är i dag på BF+11 och vaknade i morse vid halv 5 av en värk. Har sedan dess haft ett antal värkar (de gör verkligen ont och jag har en ständig molande värk i ryggen som ökar när värken kommer och som går fram i magen), men de kommer lite hej vilt och endel gör fruktansvärt ont så jag måste andas mig igenom dom och endel gör lixom typ bara ont.

Jag har duschat och vilat och de släpper inte så jag tror inte att det är förvärkar då de har sån enorm styrka i sig och gör så hemskt ont.

Hur länge kan det hålla på så här innan det blir ett mönster i det hela och det blir regelbundet??

Det kan va allt mellan 10 min till en timme emellan dom.

Jag ska till BM vid 14.15 (far bokat tid sedan länge) så har jag tur kan hon nog ev undersöka mig och se om det hänt något.

• Svar på tråden Hur länge oregelbundna värkar som omföderska?
  • hug me

jag fick regelbundna värkar strax innan krystvärkarna, annars var de oregelbundna

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • Eliin

har bokad tid sedan länge ska det stå

• Eliin

men hur fasen ska man veta när man ska ringa in till förlossningen om de är så himla oregelbundna??

• Jossi78

Jag hade väldigt oregelbundena värkar när jag kom in på bb.. Det gick allt mellan 5 min till 50 min emellan. Trodde de skulle ta jätte lång tid innan hon skulle födas! Fick regelbundena värkar 20 min innan hon föddes Kan tillägga att när jag va öppen 6cm så kom värkarna med ca 35 min mellan rum!

Mamma till Ellen, Lova & Indra
  • Luddvar

Det kan hålla på ett tag men går de inte över när du vilar så är det nog på G iallafall.
    Vad spännande. Rör på dig för då kan det komma igång mer. Det dröjer nog inte nu ska du se.

När jag skulle ha min andra(första blev snitt) så hade jag oregelbundna värkar en hel natt och hela förmiddagen. Sen satte det igång och blev regelbundet. Lycka till!

• hug me

jag började även blöda och det är jag glad för, annars hade jag varit hemma längre och då vet jag inte hur det hade gått, då hade hon kanske kommit hemma

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • Eliin

oj ja då får jag nog be bm om en undersökning sen så hon kan säga vad jag ska göra.

• Eliin

tack snälla för era svar. Värkarna trycker så mot baken så det känns fruktansvärt obehagligt och när jag är uppe och går gör det ännu ondare.

Med dottern hade jag oregelbundna värkar i ungf. 20 timmar innan hon föddes.

• Jossi78

Eliin!! Grattis till sonen

Mamma till Ellen, Lova & Indra
  • wakkie

gratti till lilla NOEL, jättesöt ar han juh=)

Wakkie med busungarna=)
  • Luddvar

Jaså har det kommit en bebis. Grattis!Glad

• Eliin

ja nu är vår son här. Lilla Noel föddes i natt klocka 01.19. En liten pojke på 3410 gram och 52 cm lång!!!

Allt gick jättebra och bilder finns på min sida för er som vill kika=)

Svar på tråden Hur länge oregelbundna värkar som omföderska?