• rulltårtan

Graviditetsförsäkring?!

Hej!

Vilka försäkringsbolag har graviditetsförsäkring och är det viktigt att ta det? Hur fungerar det, någon som vet?

• Svar på tråden Graviditetsförsäkring?!
  • babytjej

jag tog en vänta barn försäkring, o tur var väl det då jag förlorade min son utan anledning i v 32, fick då ut 10 000 så jag kunde klara av begravning, m.m...., min var från trygghansa, tycker de var bra, tänker skaffa den igen så fort jag får..

• rulltårtan

Jag beklagar verkligen din förlust. Tack för svar - jag skall kolla upp det.

• IdaB

Vi hade oxå vänta barn försäkringen hos trygg hansa. Kostade 900:- o det var de värt!
    Sonen kom i v 34 så vi låg på sjukan i några v. 100:-/per natt fick man igen så vi fick igen mer än det dubbla!!

• babytjej

jag hade den som var gratis, mammabarn försäkringen....

• Åke Vilse

Är det bara trygg hansa som har den?

• rulltårtan

Så det är alltså till att vända sig till trygghansa då. Tack för tips, någon mer?

• babytjej

vet inte om det finns fler, men trygghansa funkade bra för mig

• IdaB

Jag tog en extra försäkring förutom den man fick gratis... glömde skriva de... som kostade 900:-

• G P

Jag tog TryggHansas VäntaBarn-försäkring (kostar 950 . Fick dock inte användning för den, men lät den gå över i vanlig försäkring sen när lillan var 6 månader (Den täcker från grav.vecka 26 till barnet är 6 månader om jag minns rätt). Kommer ta den för det barn jag väntar nu med.

För mig är det absolut viktigt att ta försäkring, vill inte stå utan den dagen olyckan sker, om den sker.

• Ällingen

Jag är också ute efter en gravid-försäkring. Har hört att trygghansa INTE förlänger efter ½ året som är gratis om det visar sig vara något galet med barnet. Någon som vet?!

Svar på tråden Graviditetsförsäkring?!