I vilken ålder har du kul på Lego-land?
Tänkte ev åka till Lego-land i sommar med vår son som då är 2 år. Eller han kanske är för liten för att ha kul där?
Tänkte ev åka till Lego-land i sommar med vår son som då är 2 år. Eller han kanske är för liten för att ha kul där?
Vill också veta.
Får en 9-åring delta i bilbana med körkort och andra eventuella aktiviteter.
Vi tog våra barn som då var 12 år, 9 år och 2st 1 åringar med till legoland förra sommaren och de 2 äldsta tyckte det var superkul och hade mycket att göra medans de 2 minsta inte alls hade så stort utbyte av det.
Visst det var kul att titta på alla grejer men de sov ju oxå middag i ca 2 timmar mitt på dagen. De 2 äldsta tog "körkort" utan problem.
Det man ska tänka på är att om man vill spara pengar så tag med egen kylväska med mat och att gå igenom hela Legoland tar en heldag minst helst 2 dagar.
Vi kommer att åka dit igen men när de små blivit ca 4-7 år då tror jag att de kommer ha utbyte av det.
2-åringar har nog inte så stort utbyte av särskilt mycket, våra har mest hängt med på det vi gjort. Håller med Lorina om att det är bättre att vänta några år med Legoland och annat som kostar några större pengar så att barnet kan få lite större utbyte av det - barnet lär inte minnas särskilt mycket från era semestrar de första åren heller.
Vilhelmina:
Har för mig att barnen måste vara minst 7 år för körkort.
Tack för svaren!
Vi skulle till Danmark i ett annat ärende så vi tänkte "passa på" men vi väntar nog med Lego-land då
Tror mellan 4 och 13 års ålder
lalandia är ett alternativ, eller bon bonland
Ulli: Vad är det??
Lalandia är ett vattenäventyrsland och bon bon= mycket känt godismärke i danmark är en äventyrspark som passar alla åldrar
Ulli: Tack för tipsen!
Jag var 7år (17år sedan ) och minns att de va skoj att ta körkortet och har det kvar än idag! Minns inte så mycket av resan och själva legoland, så 8-9år kanske!
Min son var 2,5, och ÄLSKADE Legoland. Det var lite folk när vi var där, och han åkte alla attraktioner som passade honom om och om igen, fullkomligt lycklig. Helst skulle han förstås hoppat in till legolandskapen och lekt själv... men bara att åka alla småbilar mm gjorde verkligen hans dag!