• Fanny1980

Är första barnet mest likt pappan?

Ja, vet inte riktigt var detta inlägget passar. Men jag har alltid hört att första barnet är mest likt pappan...skulle vara roligt att höra om det stämmer? Och i så fall, hur kan det komma sig? Vad är det i kroppen som bestämmer det liksom?

• Svar på tråden Är första barnet mest likt pappan?
  • dinochmin

nepp jag är ett första barn... och jag är en kopia av min mamma :D

• Catchie80

Jo, det skulle nog kunna stämma. Min storebror är grymt lik pappa och min son är grymt lik min sambo... Mina kompisar är första barn och grymt lika sina pappor faktiskt... Nu när du säger det... Det kan nog stämma... Och den yngsta är snyggast haha, generna blir bättre för varje barn som ploppar ut haha.

• Olivia2006

Jag vet inte hur det kommer sig, på min dotter stämde det iaf. Hon är verkligen lik sin pappa. Nu är hon ju bara 4,5 månader, så det kan lätt ändras, men än så länge är hon lik honom.

• Yollis

min sambo är mest lik sin pappa av 3 söner...han är mellanbarn

Uppsala brallis ♥ mamma till Tuva, 6½ månad ♥ UJ&sjalberoende ♥ www.nogg.se/tuva
  • Eva S

Alla som har sett vår dotter tycker hon är mest lik sin pappa. Jag har jättesvårt att se sånt så jag kan varken bekräfta eller förneka.

• gravida06

tror nog inte de.. jag är första barnet själv kopia av pappa o våran dotter är kopia av mej..

• gravida06

tror nog inte de.. jag är första barnet själv kopia av pappa o våran dotter är kopia av mej..

• linsan7676

Har tre barn: Första - flicka är en kopia av mig både till sätt och utseende, Andra - Flicka är lik sin pappa och tredje - pojke en blandning av systrarna, mest lik mig till utseendet och pappan till sättet.

• Mia C

Jag har hört att naturen har skapat så att första barnet ska likna pappan mer, för att papan ska ha lättare att ta till sig barnet.

Svar på tråden Är första barnet mest likt pappan?