Var jag hans leksak?
Kort sammanfattning:
Jag 20, han 30 träffas, båda har sambo. Han "terroriserar" mig i 2 år innan jag ligger med honom efter att jag flyttat ifrån sambon. Han ringer ofta och vi träffas en del. Jag flyttar långt bort för att bli sambo med min nuvarande och alla år sen dess (ca 6) har han fortsatt att terrorisera mig med kärleksförklaringar och att jag är den enda han egentligen vill ha.
Han i sin tur har haft en del tjejer och bott med några sen dess. Men han har under hela tiden terroriserat mig ändå med att han älskar bara mig.
Han har ibland vänt sig till mig med sina tjejproblem och då har det låtit som om han vore kär i tjejerna i fråga, när det har varit problem med dom. Men jag vet ju hela tiden att han gått bakom ryggen på dom för att säga hur mycket han älskar mig. Typ han kan åka och handla bara för att kunna komma ifrån för att ringa och säga hur mycket han älskar mig.
Ibland har jag nästan fått ställa krav på att han ska träffa mig när jag är i min hemstad. Borde jag behöva göra det när han säger att det är mig han älskar? Han säger att jag inte är fri och därför måste han prioritera sina tjejer då. Fast vi träffas en del ändå, men jag måste som sagt pusha vissa saker ibland.
Kan han älska mig så mycket som han påstår men prioritera sina tjejer just för att jag inte är fri? Eller är jag nån leksak som får honom att må bra men att alla hans vackra ord är lögner? Skulle han kunna ljuga om att han är kär i mig i dryga 10 år? Han hade en dålig julhelg med tjejen pga massa bråk och nu låter det som att han är kär i henne och vill göra allt bra trots att han hela julhelgen ringde och sa att han älskade mig. Och han har gjort det under hela deras förhållande...
Jag fattar att han inte har alla hästar hemma kanske men vem är det han vill ha? Är det rimligt att han räddar sitt förhållande med henne bara pga att jag inte är fri eller betyder det att jag bara är en leksak trots alla år av kärleksförklaringar från hans sida? Kan man ljuga om sånt så länge och vad skulle han få ut av att säga att han älskar någon som redan har en sambo och bor långt borta? Eller är han jättekär i henne trots allt?